Gå til innhold

Ny gamer pc til 13.000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha skumlest gjennom denne tråden, ser det ut som du har ruga bra på denne PC-en, og den kommer nok til å bli bra.

Sjøl har jeg nettop solgt min 19" lcd til fordel for en ny 22" som er på vei posten, så jeg ville anbefalt deg 22" eller mer, når du først svir av så mye peng i en PC som skal dedikeres til spilling. Skjermen er jo trossalt en stor bit av hele oppsettet.

 

Når dette er sagt, ville jeg ikke ha gjort andre endringer en kanskje å ha tatt en titt på Twelve hundred fra Antec i stedet for Nine hundred, men detter jo bare en smaksak.

Bytte ut IDE-brenneren din til fordel for en S-ATA brenner er jo også en grei sak!

Lenke til kommentar
Også enig i det, men hvis hele budsjettet står og faller på 3-400 kr så får det heller være med den ekstra ytelsen. Klokker ikke disse kortene rimelig bra også?

 

 

Joda Agree with you :)

 

Dessuten klokker 4870 meget bra, men kun enkelt ja, x2 er jeg enig i klokker heller dårlig. Uansett sinnsykt gode kort.

Lenke til kommentar
Også enig i det, men hvis hele budsjettet står og faller på 3-400 kr så får det heller være med den ekstra ytelsen. Klokker ikke disse kortene rimelig bra også?

 

 

Joda Agree with you :)

 

Dessuten klokker 4870 meget bra, men kun enkelt ja, x2 er jeg enig i klokker heller dårlig. Uansett sinnsykt gode kort.

Det er bra det er ett godt kort? er det noen som vet om hvem programm når man skal overklokke skjermkort og prossesor og det der. Eller gjør du det anderledens? er ikke helt inne på overclocking. Men Bodhi, jeg vet ikke helt om du har forstått at jeg ikke kan velge 4870 1gb med pc'en står bare mellom 4870 512mb og 4870 x2. Ellers tror jeg ville valgt 1gb.

Men, jeg kan vel overclocke det like bra eller nesten tilsvarende til 1gb?

 

Ps:Noen som vet om det kan dra farcry 2 og fallout 3 på høyest detalier og skjermoppløsing? eller hvor mye den greier uten lagg. Fordi jeg har lyst at de skal gå smooooth:D

Lenke til kommentar

Du kan skru opp frekvensene slik at det til og med yter bedre enn 1gb versjonen, men da dekkes ikke skjermkortet av garantien lenger og du må betale for eventuelle ødeleggelser selv. Bedre kjøling hadde også vært et pluss, men dette er vel strengt tatt ikke nødvendig dersom du ikke presser kortet til det ytterste, en liten ytelsesøkning holder bra. :)

Lenke til kommentar
Du kan skru opp frekvensene slik at det til og med yter bedre enn 1gb versjonen, men da dekkes ikke skjermkortet av garantien lenger og du må betale for eventuelle ødeleggelser selv. Bedre kjøling hadde også vært et pluss, men dette er vel strengt tatt ikke nødvendig dersom du ikke presser kortet til det ytterste, en liten ytelsesøkning holder bra. :)
ok, det var det jeg lurte på. Men følger programmet med? eller må jeg laste det ned?

 

Ps: Kan de egentlig finne ut om skjermkortet blir skada eller noe?

Vis det blir skada hadde jeg bare satt ned til originalt og så sendt det tilbake.

Endret av kasamo2
Lenke til kommentar

ok, sjekt og vite. Nå begynner jeg og gå ut av spørsmål... Å kom på en ting, hehe. Men jeg har hørt at man kan få problemer med 64bit vista når du skal installere det, fordi når jeg får pc, må jeg jo det. Har hørt vis du har 4gb ram funker ikke det, du må ha 2gb max under instalajonen er det sant? eller bare rykter? (som jeg håper)

Lenke til kommentar

Det stemmer at du bare kan ha to gb i maskinen under innstallasjonen da det er en feil i Vista som gjør dette. Denne feilen blir rettet opp når du laster ned oppdateringer tror jeg. Det er også en Patch som fikser det. :)

 

Men dette fikser komplett for deg. De innstallerer Windows på maskinen uten at du må gjøre noe med det. Det eneste du kanskje må gjøre er å skrive inn diverse personlige preferanser når du starter opp maskinen for å få operativsystemet til å tilpasse seg deg og ditt bruk. Tid, dato, navn, etc. :)

 

Men det er en smal sak å ta ut en ram-brikke da. :)

 

EDIT: Det er mulig at dette er fikset i de nyere versjonene av Vista. De med SP1. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Det stemmer at du bare kan ha to gb i maskinen under innstallasjonen da det er en feil i Vista som gjør dette. Denne feilen blir rettet opp når du laster ned oppdateringer tror jeg. Det er også en Patch som fikser det. :)

 

Men dette fikser komplett for deg. De innstallerer Windows på maskinen uten at du må gjøre noe med det. Det eneste du kanskje må gjøre er å skrive inn diverse personlige preferanser når du starter opp maskinen for å få operativsystemet til å tilpasse seg deg og ditt bruk. Tid, dato, navn, etc. :)

 

Men det er en smal sak å ta ut en ram-brikke da. :)

 

EDIT: Det er mulig at dette er fikset i de nyere versjonene av Vista. De med SP1. :)

 

Kk, men når jeg skal kjøpe 64bit utenom, da må jeg vel ta ut en ram brikke sjøl sant?

De instalerer vel ikke 64bit for meg.

Lenke til kommentar
Ok. Visste ikke at det var mulig å velge bort windows skjønner du. :)

 

Beklager. :)

i retail følger begge med, så du trenger ikke å kjøpe 2 stk oem (32+64bit)

anbefaler Home Premium

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=62514

 

yaha.no har billig frakt og sender i postkassa og ;)

 

vis ikke du vil ha to lisenser sån at man kan bruke den som ikke er i bruk på en annen pc

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Ok. Visste ikke at det var mulig å velge bort windows skjønner du. :)

 

Beklager. :)

i retail følger begge med, så du trenger ikke å kjøpe 2 stk oem (32+64bit)

anbefaler Home Premium

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=62514

 

yaha.no har billig frakt og sender i postkassa og ;)

 

Hva mener du med at 32 og 64 bit følger med?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331584

 

Den os'en skal jeg kjøpe er ekte den? Sånn at den funker?

Lenke til kommentar

Den du tenker på å kjøpe er ekte ja og den kommer til å fungere. Det han sier er bare at i en retail versjon får du begge versjonene, 32-bit og 64-bit, dersom du kjøper en retail versjon av Vista. Men den er nå dobbelt så dyr også da. :)

 

Den versjonen han linket til er Home Premium. Den gir mest bang for the buck av alle Vista versjonene. Ultimate er bortkastet da den vanlige bruker aldri kommer borti funksjonene OS'et tilbyr. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Den du tenker på å kjøpe er ekte ja og den kommer til å fungere. Det han sier er bare at i en retail versjon får du begge versjonene, 32-bit og 64-bit, dersom du kjøper en retail versjon av Vista. Men den er nå dobbelt så dyr også da. :)

 

Den versjonen han linket til er Home Premium. Den gir mest bang for the buck av alle Vista versjonene. Ultimate er bortkastet da den vanlige bruker aldri kommer borti funksjonene OS'et tilbyr. :)

 

Kk, jeg tror jeg vil ta den uansett, fordi den er billigere. Å jeg trenger bare 64bit. Hvorfor skulle jeg egentlig trenge 32bit også? kunne kanskje vært kjekt og ha, men skal bare bruke 64bit

Lenke til kommentar

Jeg hadde også tenkt til å kjøpe pc hos komplett som du kan konfigurere selv, men det viste seg at komplett ikke ville innstalere 64 bit OS, fordi det var for ustabilt til at de kunne gi garanti på pc-en. Jeg tenkte det samme som deg, å kjøpe 64 bit utenom og innstalere det selv, men jeg veit ikke hva som skjer med garantien da. Litt av grunnen til at man lar dem bygge er jo for å få garanti på pc-en....

Endret av kristian04
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...