gigi_ Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Hei allesammen! Holder på å få en bachelorgrad i medisinsk teknologi (3-årig elektro-ing. utd.). I lærerplanen finnes det litt Assembly og C-programmering, men dette i kun ett semester! Må nok si at det er svært få folk i klassen som er god i programmering. MEN! Jeg har lyst til å lære meg det! Vil derfor få tips om hvilke språk jeg bør lærer meg. Tenkte på Python, men har fått et intrykk av at "elektro-folk" heller lærer seg C og/eller C++. Bør jeg heller satse på de? Mvh Jonas.H.
plusminus Skrevet 2. november 2008 Skrevet 2. november 2008 Tenkte på Python, men har fått et intrykk av at "elektro-folk" heller lærer seg C og/eller C++.Bør jeg heller satse på de? Du har rett i at C/C++ er programmeringsspråk som elektronikkstudenter gjerne lærer seg. Hvorvidt de får bruk for det eller ikke er jo en annen sak, men det kan kanskje være greit å finne ut av før du evt. går over til et annet språk.
meastp Skrevet 23. november 2008 Skrevet 23. november 2008 Kommer vel an på hvilken type programmering du skal gjøre. Har du assembly og C, er det vel fordi du skal programmere embedded systems/lowlevel stuff, og da blir det rett og slett ikke plass til et python-miljø. Det er ikke sikkert du engang har plass/råd til C++. Veldig generelt er Python veldig bra for programmer / programmering hvor programmet ikke trenger å ha C-hastighet, hvilket er sant i de fleste tilfeller. Du kan også lage moduler i C/C++, for det som _trenger_ å gå fort. Det går også mye fortere å skrive programmer i Python(, da du skriver mer hva programmet skal gjøre, ikke hvordan det skal gjøre det). Du bør absolutt lære deg mer enn ett språk - alle vil fortelle deg at det vil gjøre deg til en bedre programmerer.
genstian Skrevet 28. november 2008 Skrevet 28. november 2008 Selv kan jeg Python, PHP, Javascript, C/C++, D, litt X86 intel assembly, litt java og litt lua Kan si at det er Python og C/C++ som jeg har had mest bruk for, men om det er mest relevant innenfor ditt fagfelt er jeg usikker på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå