Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny maskin funker ikke - bluescreens o.l


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kjøpte ny maskin for et par uker siden nå, men har enda ikke klart å få den til å fungere. Kan først legge ved oppsettet:

 

Strømforsyner: CORSAIR Powersupply 750W

Hovedkort: ASUS P5E64 WS EVOLUTION

Minne: CORSAIR XMS3 4096M DDR3 Kit 1333MHz

Prosessor: INTEL Core 2 Duo E8600 / 3.33 GHz CPU

Harddisk: SAMSUNG F1 1TB 3.5" SATA2

Skjermkort: SAPPHIRE RADEON HD4870X2

 

Problemene startet når jeg skulle installere XP, og må formatere/partisjonere harddisken. Når jeg prøvde hurtig NTFS, hoppet den først til 20%, så til 100%, for så å gi beskjed om at den ikke kunne gjennomføre operasjonen.

 

Prøvde så med med harddisken fra den gamle PCen (Western Digital 320 GB), og da klarte den å gjennomføre formateringen, men fikk blue-screen under setup til installasjonen av XP.

 

MACHINE_CHECK_EXCEPTION

 

Technical information:

 

*** STOP: 0x0000009c (0x0000000000000000, 0xFFFFFADF90461240, 0x00000000B2000040, 0x0000000000000800)

 

Beginning dump of physical memory

 

Physical memory dump complete.

Contact your system administrator or technical support group for further assistance.

 

Og når jeg ikke booter installasjonsCDen får jeg også opp bluescreen, men da i en annen variant.

 

Technical information

 

*** STOP: 0x0000007B (0xFFFFFADF90A083c0, 0xFFFFFFFFC0000034, 0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

 

Og også, når jeg starter maskinen (skjer med begge harddiskene), får jeg melding om at "No hard disk is detected". Men hvis jeg tar en titt under SATA-konfigurasjonene i BIOS, så står det at de er koplet til.

 

Går vel utifra at det er harddisken det er noe feil med, men blir veldig usikker i.o.m at det skjer med begge (den gamle harddisken fungerte på andre maskina).

 

Har også lest litt om feilmeldingene på internett, men føler ikke jeg blir noe klokere på hva jeg må gjøre.

 

Hvor mye ville det kostet og fått noen til å se på den?

 

Takker for svar. :)

Endret av KEBABavSVIN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, støtter den. Prøv å installere på en av brikkene. Får du samme feil så bytter du bare over til den andre brikka. Skjelden at begge brikkene er defekte.

 

Folk som har peil bruker nok ikke mer en en halvtimes tid for å lokalisere feilen. Hva de forskjellige verkstedene tar i timen aner jeg ikke, regn med alt fra 600-1000kr timen.

Lenke til kommentar
Takk for svar.

 

Prøvd med begge nå, men resultatet var dessverre det samme.

 

Har du lastet SATA-drivere? De følger ikke med XP og måtte på mine Gigabyte HK lastes før formattering og installasjon av OS. Fant ikke noe dok på sidene til Asus, men skulle ikke forundre meg om det samme gjelder der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...