Gå til innhold

Tom Clancy's Ghost Recon


Anbefalte innlegg

Rainbow Six skapte sjangeren taktisk fps, og revolusjonerte spillverdenen med introduksjonen av one shot, one kill konseptet. Utviklerne av Tom Clancy's Ghost Recon er samme selskap, og det er ikke rart en stiller med høye forventninger til deres nyeste prosjekt. Vi beveger oss nå ut av anti-terrorens trange korridorer og ut i villmarkens åpne jaktmarker.

 

Omtale: http://www.gamer.no/omtaler/ghost_recon/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

må bare si at jeg er litt uenig med omtalen,jeg syns ikke ghost recon var noe allverden altfor mange bugger hos meg eneste som er litt stilig er at man får helter for hvert mission som har er gode,og at op flashpoint gruser ghost recon!

spør du meg så fortjener spillet en 2.5!

Lenke til kommentar

En kveld satt vi 8 stykker å linket spillet i LAN. Vi kjørte "Team Deathmatch" eller "Last Team Standing" med 4 mann på hvert lag. Snakk om nerve. "One shot (or two) and you are dead" gjør at du går med hjertet i halsen hele veien. Å jobbe sammen i teamet er nøkkelen til suksess. Går du deg bort fra lagkameratene blir du ikke gammel. Vi kjørte alle brettene (både single og multiplayer). Ble faktisk sittende i over 9 timer i strekk. Ingen husket klokka og ingen husket og spise. Har aldri hatt det så gøy på lenge. Ghost Recon er klart min favoritt. Men Flashpiont er ikke så galt det heller.

 

mvh

JAK

Lenke til kommentar

Jeg har selv spilt Ghost Recon, og er sånn nogenlunde fornøyd.. Jeg ble litt oppgitt over at man ikke kunne se våpenet man gikk og drassa på, men det var bare en mindre negativ... Sånn allround syns jeg spillet fortjener en 5'er .. Multiplayer er forresten dritbra :smile: .. Med gamespy da..

Lenke til kommentar

Grei men subjektiv annmeldelse, du er nok litt av en Tom Clancy fan du :wink:

 

Det jeg ikke liker er at du sammenligner Opflashpoint med ghostrecon, dette er ujustifiserbart.

Grec er noe alle har sett før, null frihet, null muligheter og skremmende lineært, samt at det ikke er realistisk og har en elendig AI. Spillet er ellers fårsåvidt helt greit, men det er som en blanding av deltaforce og rainbow six, og dermed noe kjedelig og uinnovativt.

 

Opflashpoint er noe helt annet, masse frihet, du kan gjøre det du vil og ikke minnst dra dit du vil, "realistisk" i dataspillsammenheng og med en en livsfarlig AI. Samt en god mission editor for ikke å glemme den.

Ok, så har opflashpoint en god del buggs, men ellers går ting glatt. Mulighetene i opflashpoint er rett og slett enorme.

 

Opflashpoint fremstår som en krigs simulator, mens grec er et en takstisk 3d shootemup. Derfor er de usammenlignbare, og ens subjektive mening vil være avgjørende i en slik sammenligning. Det kommer rett og slett ann på personlig preferanse. Og det er ikke vanskelig og se hvilket spill du (anmelderen) liker best :wink:

 

btw, jeg synes opflashponit er bedre enn grec, utifra min personlige mening. doh.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 10:13, dnivie skrev:

Jeg har selv spilt Ghost Recon, og er sånn nogenlunde fornøyd.. Jeg ble litt oppgitt over at man ikke kunne se våpenet man gikk og drassa på, men det var bare en mindre negativ... Sånn allround syns jeg spillet fortjener en 5'er .. Multiplayer er forresten dritbra :smile: .. Med gamespy da..


 

Å klage på at en ikke kan se våpenet er en tullete kommentar egentlig. Rainbow Six skapte sjangeren, og at en ikke kan se våpenet er en del av konseptet. Våpen/ikke-våpen har blitt debattert opp og i mente. RSE kom til slutt frem til disse grunnene til å utelate våpen modellen:

 

* I virkeligheten løper en ikke med våpenet oppe hele tiden. Ofte har en det i handa ved siden av seg. Derfor ville det bli urealistisk.

 

* En kaster bort verdifulle resursser en kan bruke andre steder.

 

* Det er per idag ikke mulig å rendere våpen 100% realistisk, og det vil derfor virke anti-immersive.

 

* Det er tross alt ikke *dine* hender du ser, og derfor vil det virke anti-immersive.

 

Dette var derfor et bevisst valg, og kan ikke sees på som en negativ del. Da stiller du med feil forutsetninger når du spiller spillet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 10:42, knaa skrev:

Grei men subjektiv annmeldelse, du er nok litt av en Tom Clancy fan du :wink:


 

Som jeg har nevnt før, *alle* anmeldeler er og kan aldri bli noe annet enn subjektive.

 

Ja, jeg er RSE fan. Derfor presiserer jeg dette i anmeldelsen, og på denne måten ved du helt klart på hvilket grunnlag jeg anmelder spillet. Så skal det legges til at mange som ikke tidligere var RSE fans liker Ghost Recon veldig godt også.

 

Quote:


Det jeg ikke liker er at du sammenligner Opflashpoint med ghostrecon, dette er ujustifiserbart.


 

Jeg liker ikke å gjøre det jeg heller, men hvis man ser på spillene er de direkte konkurrenter så og si. Alle jeg har snakket med som lurer på om spillt er noe bra, lurer på om det er bedre eller dårligere enn Operation Flashpoint. Derfor fant jeg det naturlig å nevne det.

 

Quote:


Grec er noe alle har sett før, null frihet, null muligheter og skremmende lineært, samt at det ikke er realistisk og har en elendig AI.


 

Vel, her er jeg uenig med deg. Du har full frihet til å velge hvordan du vil løse oppdragene, og du kan gjennomføre de på mange måter. Personlig ble jeg imponert over AIen. Troppebevegelsene og formasjonene er det beste jeg har sett i en slik tittel. Hva mener du med at det ikke er realistisk. Det er det mest realistiske fps spillet jeg har spilt.

Lenke til kommentar

Ok, ghost recon er rimelig ok, men det kan IKKE sammenliknes med Flashpoint! Det blir helt feil, flashpoint er MYE bedre når det gjelder gameplay og opplevelse.. G.R har skarpere og mer fargefylt grafikk, men det hjelper så lite mot kongen av krigsspill: Operation Flashpoint!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 18:03, RNH skrev:

Ok, ghost recon er rimelig ok, men det kan IKKE sammenliknes med Flashpoint! Det blir helt feil, flashpoint er MYE bedre når det gjelder gameplay og opplevelse.. G.R har skarpere og mer fargefylt grafikk, men det hjelper så lite mot kongen av krigsspill: Operation Flashpoint!


 

Og jeg fant Operation Flashpoint som et rimelig kjedelig spill. Spillets problem er at det gaper over for mye, og ender opp med å gjøre alt ganske så overflatisk og dårlig.

Lenke til kommentar

Quote:

Som jeg har nevnt før, *alle* anmeldeler er og kan aldri bli noe annet enn subjektive.

 

k, men din var ekstra subjektiv :wink:

 

 

Det jeg ikke liker er at du sammenligner Opflashpoint med ghostrecon, dette er ujustifiserbart.

 

Quote:

Jeg liker ikke å gjøre det jeg heller, men hvis man ser på spillene er de direkte konkurrenter så og si. Alle jeg har snakket med som lurer på om spillt er noe bra, lurer på om det er bedre eller dårligere enn Operation Flashpoint. Derfor fant jeg det naturlig å nevne det.

 

Greit nok, men alle bør da prøve begge spillene før de spør slike teite spørsmål :grin:

 

Quote:

Vel, her er jeg uenig med deg. Du har full frihet til å velge hvordan du vil løse oppdragene, og du kan gjennomføre de på mange måter.

 

Det jeg mente var frihet til å gå inn i et vilketsomhelst hus, til å kjøre rundt en hel øy, til å "klatre" fjell på 600 m.o.h, til å fly et helikopter, a10 thunderbird eller noe annet.

For ikke å snakke om den suverene radioen og ikke minst tropp kontrollen du har, du kan kommandre dem til å (gå inn i, assigne en som gunner, en som pilot)fly et helikopter og angripe et hus hvis du vil.

(Hus tar faktisk skade av raketter o.l)

I Grec er slikt kulisser, og spilleområdet er svært begrenset, du har ikke stor valgfrihet.

 

Quote:

Personlig ble jeg imponert over AIen. Troppebevegelsene og formasjonene er det beste jeg har sett i en slik tittel. Hva mener du med at det ikke er realistisk.

 

Ikke realistisk ?

Vel, se på siktet f.eks, det er jo en stor greie mitt på skjermen, virkelighetsnært ?

Man kan f.eks ikke gå opp på en liten ås engang, man må gå mer eller mindre forutbestemte veier.

Plutselig popper det opp fra intet soldater rett bak deg aka. "forsterkninger".

Alt er så statisk.

Veldig lett og skyte ned noen, snipere har meget dårlig rekkevidde i forhold til assultgevær.

OSV.

 

Sier ikke at det er et elendig spill, sier bare at ingenting er nytt, ble fort lei.

Lenke til kommentar

knaa: ikke glem; tankser, apc'er, jeeper, lastebiler, traktorer osv osv ;p

 

Operation Flashpoint ble jo kåret som det beste fps-spillet i 2001, så vi er egentlig ferdig med det. Dessuten så kan man ikke konkurere grec med OF siden det er litt pro og cons på begge, og derfor ulikt sammen. Da mener jeg med gameplayet som er på begge, OF kan du drepe ALLE vennene dine (forutsatt at du ikke ble likvidert av dem) og vandre videre på HELE mappet. altså et stort et map. en størrelse på en øy. det forekommer faktisk tankser rundt omkring og er ikke som grec, alt bare er kulisser, som venter på å bli trigga.

 

anne ting med of, er at grafikken er virkelig realistisk og har ikke den foggen som er i grec. man ser jo 10 meter frem, og så stopp... da har man sett alt, og får det blå-hvite foggen igjen.

nei uff, denne replyen gikk feil vei...

trykker bare send nå jeg...

 

btw, knaa har mye rett her

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 18:58, knaa skrev:

k, men din var ekstra subjektiv :wink:



Det jeg ikke liker er at du sammenligner Opflashpoint med ghostrecon, dette er ujustifiserbart.


 

En omtale/anmeldelse vil ikke være noe annet en subjektiv. Det er en skribent som forteller om spillet fra sitt ståsted. Det finnes ikke flere grader av subjektiv. Enten er den det eller så er den det ikke.

 

Operation Flashpoint og Ghost Recon er jo innenfor samme sjanger, og da kan det være naturlig å sammenligne dem, siden Operation Flashpoint kom først.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-17 07:43, Baltazar skrev:

Synes spillet er helt topp jeg. Kan ikke du fortelle hvilke"bugger" du opplevde? Har ikke merka noen


 

Flere ganger har jeg blitt sittende fast i grafikk. Dette skjer spesielt med sniperen når jeg krabber med den. Ved starten av en bakke kan sniperen forsvinne under bakken og jeg får ham ikke ut igjen. Over en åskam så kan sniperen fortsette ut i løse luften og fortsette videre bortover. Meget irriterende når du har strevd lenge med et brett.

 

Mvh André

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God LAN mulitplayer, og nett multi for den saks skyld burde være en selvfølge.

Men det viser seg at mange spill i denne sjangeren har tildels dårlig implementering av nett kode, og ofte dårlige server system.

 

Dette ser vi både i Grec, og også (dessverre) i Opf,

skjønner ikke helt hvorfor de ikke legger litt mer arbeid i nett delen av spillene, siden dette er svært viktig i tiden som kommer.

Snart har jo så og si alle såkalt "bredbånd", det er rett og slett for dårlig.

 

ps, har du tenkt å spille opf over nett må du enten benytte deg av gamespy eller "The allseeing eye" (som mange mener er en bedre tjeneste).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...