Gå til innhold

Hvilken Mac og hvorfor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg anbefaler Mac pga. operativsystemets enkelhet og intuitive brukergrensesnitt. Anbefaler å kjøpe fra Apple.no i allefall, med mindre du skal ha en som er brukt. :)

 

 

Er ikke apple mye dyrer? Og hvilken Mac. Mitt bruk blir vel enkel skolebruk, litt surfing på nettet + noen bilder og litt musikk

Lenke til kommentar

Ville gått for en Macbook Pro( forrige generasjon). Koster det samme som en 2,4 Ghz Macbook, og da har du FW400, FW800, expresscard, vanlig Dual link DVI, osv...

 

Personlig har jeg alt av bilder og musikk på eksterne HDD, noe som er enklere på en slik maskin takket være fler( og raskere) porter.

 

Grunnen je bruker Mac er enkelt og greit OSX. Ja, design av maskinene er bedre, de er bedre bygd, og har noen finesser som multitouch trackpad, Magsafe, osv..., men OSX er det som de fleste macere er villige til å betale de ekstra pengene for.

Lenke til kommentar
Hvor mye musikk og bilder er det snakk om? Du kan også få macbook med 320gb hdd.

 

 

Har ca 20 giga med bilder og musikk... vil ha ekstra mye pga indeksen i harddisken...at den jobber fort

 

++...noen andre programmer som gjerne tar litt plass...

 

 

Men hvordan er egentlig Mac kompatibelt med Windows?

For eksempel: Jeg har en .avi fil jeg ønsker å spille av på en Mac. Klarer Quicktime å gjøre det?

Eller om jeg har et windows program jeg skal innstallere på Mac? Enkelte spill/programmer er jo lagd slik at de BARE virker på Windows

Lenke til kommentar

Ingen programmer du bruker i dag kan brukes på Mac med mindre CDen er en hybrid som inneholder både versjon for Win og OS X. Så klart finnes tilsvarende programmer til OS X for det meste du har i Windows!

Avi-filer spises til frokost av VLC for Mac. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...