Gå til innhold

Poste Restante - Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med denne forsendelsesmetoden?

 

Jeg bor i Trondheim, og har planer om å anskaffe meg en hodetelefon-forsterker fra enten Sverige eller Portugal. Da vil det lønne seg for meg å få produktet sendt til et postkontor i Åre som tillater denne metoden, og så henter jeg varen selv. Alt under 3000kr er lov å frakte inn i Norge tollfritt, mens alt under 6000kr er lov dersom man oppholder seg i Sverige mer enn 24 timer. Produktet blir oppbevart på postkontoret i 2 til 4 uker, før det sendes tilbake til senderen.

 

EU-land sender varer tollfritt seg i mellom, og derfor er det smart å bestille varer til nærmeste postkontor i Sverige som benytter denne metoden. Slik slipper man toll, da Norge altså IKKE er medlem i EU.

 

Jeg har googlet litt, og fant flere kilder som sa at Åre brukte denne adressen:

Ditt navn

POSTE RESTANTE

Posten Företag

SE- 830 13 Åre

Sweden

 

Men da jeg sendte mail og spurte posten i Sverige, sa de at postnummeret skulle være "830 14 Åre"

 

Er det forresten noen som vet hvor postsenteret i Åre befinner seg? Etter litt kart-leting, tror jeg at det faktisk befinner seg i samme bygning som jernbanestasjonen. Sweet - for togbilletter tur/retur fra Trondheim kommer bare på 266kr :)

 

Men altså, flott om noen kunne dele sine erfaringer i denne threaden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...