Gå til innhold

hjelp til kjøp av stasjonær gaming PC 12k max


Anbefalte innlegg

Hai!

 

Jeg hadde tenkt en liten stund på og kjøpe stasjonær PC som kan brukes til spilling. Det vil nok bli noe RTS og noe 1 person-shooter games Som jeg har forstått er det lettest og få tak i en god en, hvis du bygger selv. dette vil i så fall bli den første stasjonære PC'en jeg kjøper og første jeg bygger. Er det noen som har noen tips?

 

Jeg har også satt i sammen en handlevogn her på hardware og lurte på om noen kunne hjelpe meg og forbedre den, og si om alle delene passer sammen:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=71078.

 

Jeg lurte også på om noen hadde noen tips med hva jeg kan si til mamma og pappa så de kan skjønne at stasjonær er den eneste måten og få tak i en spill PC på, og at bygge selv er best??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Bytt skjermkort til 4850, eventuelt 4870 vist budsjettet har mulighet til å strekke til. styr unna den cpu viften, denne er et mye bedre valg. Skal du overklokke må du bytte minne til noe med litt mer kjøling og eventuelt 1000mhz (pc8500), ellers ser det meste greit ut.

 

 

Til foreldrene dine kan du si at forskjellen på en gaming stasjonær og bærbar er som forskjellen på en dyr luksusbil og en liten billig bil fra korea. Luksusbilen er nok større, men til gjengjeld har den mye mer komfort, en større motor og alt annet som skal til for å gjøre den til en mye bedre kjøreopplevelse. Mens den lille bilen fra korea er laget for å være en enkel og billig, og kan ha mangel på komfort og kvalitet, selv om den virker som et rimeligere kjøp. hehe, noen andre som kan formulere det på en annen måte ?

Lenke til kommentar

Har vel egentlig ikke tenkt til og overklokke noe... Glemte visst og skrive et i førsteposten. Bytta ut skjemkortet og RAM'en. Noe mer som kan gjøres for og forbedre den? og et spørsmål til, er det internett utganger i hovedkortet? Trenger jeg og kjøpe et ekstra nettverkskort sånn at jeg kan koble meg til kablet nettverk også?

Lenke til kommentar
Så alle delene vil funke i sammen, og det vil være nok strøm?

 

Alle delene skulle passe, og du har mer enn nok strøm til å drive disse, faktisk kunne du godt gå ned til en 650W Corsair, og fortsatt hatt rikelig til en noe billigere penge. Iom at du ikke skal klokke, bør du klare deg godt med stock vifte og kan droppe både pasta og ekstra CPU-vifte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

i motsetning til ei57 anbefaler jeg en annen vifte en stock uansett om du ikke skal klokke av den grunn at jeg har opplevd det at de fleste stock vifter bråker noe så inn i ja. og så ser det mye fettere ut da :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

for det første dropp lydkort, for det andre, kjøp kun nvidia vist du er fan av. skal du bruke større skjermer enn 22" er ATi overlegen, men det er ganske jevnt på minder skjermer (lave oppløsninger). ATi i 2000 klassen er 4870 uten tvil og Nvidia Gtx 260, eller 9800gx2 som jeg har sitt for 2200 kroner her på hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...