Gå til innhold

Kan dette nå langt?!?

HoZZy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pc: se signatur

Hvor langt tror du dette kan nå?

Noen spesiella progz eg bør bruke på overklokkinga?

Hva og hvordan bør eg overklokke (bare FSB eller andre ting og)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tviler på rammen sinker noe særlig, for den ble klokka like langt som Corsair 1gb 3200 cas2

Men aner ikke hvilket merke som er i den.

Bare att det er cas2.5

Skrevet

Har en Gladialtech kjler også, som står på nå, men skal teste silenttwin for og finne hvilken som er best

Skrevet

drit i det kan noen heller svare på disse spørsmålene

Noen spesiella progz eg bør bruke på overklokkinga?

Hva og hvordan bør eg overklokke (bare FSB eller andre ting og)?

Skrevet

Om du får PC2700 cl2,5 til å følge med på 210-220 cl2 så skal jeg klappe for deg. Men siden du er grønn på OC, og ikke vet hva slags HK du har engang så tror jeg du burde laste ned Fyzzy Logic, og holde deg til hva det har å tilby. Om det i det i det hele tatt funker.

Skrevet

Du burde sette MP ned og øke fsb så mye du kan. Når du har funnet grensen til HK/RAM så kan du begynne å øke MP for å få mest ut av CPU. Du kommer nok lengst ved å øke vcore of vdimm litt.

Skrevet
hvor mye bør eg sette opp vcore, ca 2volt?

vcore of vdimm?

Hvor langt ned skal eg sette MP?

Vcore bør ikke settes så høyt pga kjøleren din, jo høyere vcore jo mer temp!

Skrevet

Du setter mp ned slik at cpu går på standard hastighet uansett hvor høy fsb du kjører.. på den måten vet du at det ikke er cpu som lager krøll når du setter FSB opp.. for denne skal så høyt du klarer å få den. (uten at den blir ustabil selvsagt). Når du mener å ha funnet max fsb så øker du mp til du finner max hastighet for cpu.

Ang volt så sies det at man helst ikke skal over 2,8vdimm, men mange kjører 2,9+. Vcore setter du bare litt høyere, feks +0.05v når den blir ustabil eller ikke vil boote. Pass hele tiden på temp, og helst hold deg under 2.0v når du ikke har skikkelig kjøling.

Skrevet
hvor høy kan temp være før eg må passe meg

noe særlig over 65c er ikke å anbefale.. selv om cpu ikke tar skade før man når 85-95c så blir den nok ustabil før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...