Gå til innhold

fortsatt xp 2100+ tb-b AUIHB på databutikken?


Josten

Anbefalte innlegg

Hva slags kjøling har dere som har klokka opp 2100+, 1800+ og 1700+ til 2.4GHz?

 

XP1700+ her. Klokket til XP2400+ (166*12,5=2Ghz)

 

Ribbe: Alpha PAL 8045

Goop: AS2 (har nå funnet AS3 tuben min. skal bytte :yes: )

vifte: Papst 8412ngh (med potensiometer fra clas ohlson)

 

Har 2 stk 512mb pc333 twinmos som jeg ikke tror er verdens beste overklokkere. Hovedkort er MSI kt3 ultra2 som sikkert ikke trives så veldig mye over 166fsb...

 

DrErling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MOONSTER vannkjøling! :D

 

Heimlaga med massiv kobber radiator fra et gammelt kjøleskap, magnum cpu blokk fra 3dfxcool, og en aqua bee up2000 som pumper.

 

Bruker også en balje med 20 liter vann i som reservoar og for å få pumpa til å holde kjeft :lol:

 

skal gjøre masse fine forandringer etter TG, for å få maskinen portabel igjen, noe den ikke er nå, inkludert lukket tank av alu som skal romme minst 50L vann med frostvæske fordi jeg skal gå til anskaffelse av fryser! :D

 

da sier det seg selv at den ikke blir mye portabel, men skal mekke noe jalla med noen varmeregistre inne i maskinen også, når jeg skal på lan...

 

 

oc er gøy! :woot:

Lenke til kommentar
Sinnsykt tøft dette her, jeg har kun funnet denne engelske butikken som selger cpuer med stepping anvist : http://www.cpucity.co.uk/acatalog/XP_CHIPS.html

 

de selger xp1700 JIUHB for 39 pund = nkr.

+ moms = 545 nkr, + frakt?

ergo er det vel et godt kjøp???

 

heisann :) ville bare si at bestiller du fra england, er det store sjanser for at du slipper toll, og at frakten blir "rimelig" billig! en kompis av meg kjøpte sykkelutstyr, (litt annet men (#(¤`?/%¤/6) for 5000,- dette fikk han tollfritt! hadde det kommet toll, hadde han måtte betale ca 3000,- ! Utstyret i Norge btw, koster rundt 11000! :o

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hmm ok :) Jeg har ikke hengt med i det siste. Hva er forskjellen på thoroughbred, barton og palomino? palomino = multiprosessor? ser at t. selges som begge..? :-?

 

Helt enkel og ufullstendig forklaring;

Palomino = Gammel kjerne, dårlig overklokker, standard Vcore 1.75

Thoroughbred = Ny kjerne, type B er veldig god overklokker, går på standard Vcore 1.65, noen tilfelder 1.5! Utvikler mindre varme!

Barton = Nyeste modell, større cashe, god overklokker!

Lenke til kommentar
betyr ikke det at den egentlig er 2100 og? hvor får man tak i cpuer med god stepping nå for tiden?

 

På min stod det:

AXDA2100DUT3C 9772607283305

AIUHB 0306MPMW 1999AMD

 

 

Det er det som er markert med rødt som angir hva den er nedgradert fra! AXDA2100 viser bare det den er satt ned til....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...