ApolloC Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Hva skiller LE40A656 og LE40A676? I pris ligger de ca 2-3000 kr fra hverandre, og 676 har såvidt jeg kan se innebygget mpeg4-tuner. Er det den eneste forskjellen? Har jeg bruk for mpeg4-tuner når jeg har analogt kabel-tv? Forutsetter det at jeg går over til digitalt for at det skal være noe poeng i å bruke de ekstra kronene på 676? Håper noen kan hjelpe.
Svinks Skrevet 30. oktober 2008 Skrevet 30. oktober 2008 Det stemmer at du ikke trenger digitaltuner, verken mpeg2 eller mpeg4, så lenge du har analoge kabelsignaler i veggen. Men, du kan ikke vite at du alltid vil ha det. Før eller siden kommer sannsynligvis de analoge signalene til å stengers på kabel også, det er sløsing med plassen å sende de samme kanalene både analogt og digitalt. Dersom du ikke har konkrete planer om å bytte til digitale TV-signaler snart, og vet at du skal bytte til signaler som fungerer med denne mottakeren, ville jeg ikke gitt så mye som to-tre-tusen ekstra for den innebygde digitalmottakeren. Kanskje må du allikevel ha en annen boks når/hvis du skal ha digital-TV.
Loko Skrevet 31. oktober 2008 Skrevet 31. oktober 2008 32a656 er en utgående modell i norden. De modellene som selges av denne nå er europeiske modeller og du vil da blant annet miste 0-døde-pixel garantien og gratis hjemmeservice fra samsung nordic. Utover dette og nevnte mpeg4 støtte er TV'ne ganske identiske. 676 er altså bare den nordiske utgaven av den.
ApolloC Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Skrevet 31. oktober 2008 Så du vil ikke anbefale LE40A656 i det hele tatt? Registrerer at de aller fleste nettbutikkene har økt prisen på denne modellen fra rundt 9000 til 10 000+ de siste to ukene.
$ig Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det er pga. dollarkursen som stiger og finans krisen Nesten samtlige varer fra utlandet vil stige i pris fremover, fordi det er dyrere for butikkene å importere dem.
Svinks Skrevet 1. november 2008 Skrevet 1. november 2008 Det er pga. dollarkursen som stiger og finans krisen Nesten samtlige varer fra utlandet vil stige i pris fremover, fordi det er dyrere for butikkene å importere dem. Tja, er asiatisk elektronikk priset i dollar? Men krona synker i forhold til både dollar og euro, hvis den også synker i forhold til yen, yuan, won og taiwansk dollar(!), vil vi få dyrere TV-er, ja.
djhalvor Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 32a656 er en utgående modell i norden. De modellene som selges av denne nå er europeiske modeller og du vil da blant annet miste 0-døde-pixel garantien og gratis hjemmeservice fra samsung nordic.Utover dette og nevnte mpeg4 støtte er TV'ne ganske identiske. 676 er altså bare den nordiske utgaven av den. Nå var det vell her snakk om LE40 og ikke 32. Denne er vell relativt ny eller tar jeg helt feil?? Halvor
Loko Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 Gjelder alle typer av 6 serien til samsung. Det som er nevnt over gjelder for ALLE samsungmodeller hvor det er lagt på 10 eller 20 i varebetegnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå