Gå til innhold

[LØST] serveraid 7k på ibm 346x


ThorB

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 346x ibm server med 5 scsi disker u320.

2 disker på 36GB

3 disker på 120GB

 

Har nettopp satt inn et serveraid 7k kort til denne, for å få ekte hardware raid.

Problemet er at det går ikke helt klart frem hvordan man setter opp raidet.

konfigurasjons verktøyet som er innebygget i kortet gir stort sett bare info etter hva jeg kan se. Foreløbig har jeg ingen os inne på denne servern.

lastet ned noe som heter ServeRAID Manager, men har ikke fått testet dette ennå, da isoen fra ibm.com ikke var bootbar.

 

Noen som har tips?

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste hardware raidkort har en boot-rom der du etter bios bildet kan trykke en tastaturkombinasjon (CTRL-O, CTRL-R, CTRL-K ec står på skjermen) og lage raidet før du skal installere.

 

Når du har OS på plass kan du installere mananger-softwaren.

jepp. men det er ikke helt tilfelle på serveraid.

ctrl-i kommer man til et slags console for raidet, men det går ikke an å definere raidet der i fra. kun info er vist om raidet. så det ser ut som muligens man er nødt til å kjøre den manager softwaren fra cd. fant en ny iso i går som vist nok skal være bootbar. skal sjekke senere i dag.

 

http://www.experts-exchange.com/Hardware/Q_21578043.html

Lenke til kommentar

update:

Prøvde ut serve guide nå, også denne fungerte fint til formålet, men hvis man bare er ute etter servemanager så er det "IBM ServeRAID Support CD" som gjelder. Den er bootbar, og starter opp servemanager direkte. en ting verdt å merke seg er at de forskjellige versjonene støtter forskjellige kort. først trudde jeg at hvis jeg tok aller nyeste versjonnummer så var kontrolleren støttet der også, men det viste seg at jeg behøvde å ta en eldre versjon på 7 tallet for at ingen feilmeldinger skulle oppstå når servemanager startet. den nyeste versjonen greide å definere raid, men kom en feilmelding om noe rom update osv.

 

Takker for alle kommentarene som ble sendt inn ;)

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...