Gå til innhold

1 kr utskrift i expert butikk


Anbefalte innlegg

Var innom på expert i dag for å skrive ut noen bilder. Har vært hos de før og skrevet ut noen bilder som jeg har beskjeært på forskjellige mål. er da vant til att det blir hvit kant der det ikke passer på 10x15. På kodak maskinen hos expert tar de heller å beskjærer en del av bilde slik att det fyller hele 10x15 flaten. grr.

Denne gangen beskjærte jeg de til 10x15cm i photoshop men det ble fortsatt borte litt oppe og nede. ikke mye men 3-4mm tenker jeg. skrev ut samme bilde i 15x20 men da ble det borte litt på sidene i stedenfor, men det kan vel ha noe med formatet å gjøre att det ikke ble likt. En annen ting er att jeg skrev ut 10 like svart/hvit bilder i fra samme fil. noen ble bra men 5-6 av de fikk ett rosaskjær.

 

Noen som har lignende erfaringer?

 

Min mening er

Styr unna expert om du er nøye med bildene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papiret er ikke 10x15 men ofte 10,2x... osv. Derfor blir det litt feil. Proffe labber oppgir eksakt hva papiret deres er. Men de er ofte dyrere også?

 

Labbene korigerer ofte bildene automatisk også. Så selv om du har kalibrert skjermen rett og redigert bildet vil labben fikse på dette. Testet Japan Photo. Der kan man si at man ikke fvil ha rettet bildene. Men ble ikke helt likt skjermen selv med kalibrering med Spyder3

Lenke til kommentar

det stemmer det med att bildet ikke holder målet sitt så ligger nok noe der. Får beskjære med litt mer slingringsmonn neste gang. Ellers syns jeg faktisk fargebildene var bra.

Er jo lettvint å bare kunne svippe innom expert og skrive ut noen bilder på kodak maskinen dems, så kommer nok til å skrive ut fler. Men skal jeg ha noen bilder som skal selges eller brukes til noe spesielt så bestilles de nok fra ett annet sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...