Gå til innhold

Valg av forsterker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet (endret)

Til den prisen er det ingen surround-receivere som greier å få høyttalerne dine til å yte maks. Men det betyr ikke at det er umulig å ikke få god lyd ut av dem! :)

Yamaha RX-V661 - Her får du utrolig mye for pengene. Hvis du ikke vil særlig høyere enn 3500,-, så går du for denne.

Harman/kardon AVR132 - Den billigste receiveren jeg linker til. Den lille prisen står ikke i stil med den store lyden.

Denon AVR-1709 - Den har mange tekniske finesser og finurligheter som feks. HDMI-switching. Tross dette, er min personlige favoritt RX-V661, i 3500,--klassen.

Hvis du vil sprekke budsjettet ditt med et par kroner, er det absolutt vært å sjekke ut Harman/kardon AVR155.

:)

Endret av Slettet-XHLacM
Skrevet

Tusen takk for et veldig utfyldende svar:)

Virker som om du har endel erfaring innen dette emne. og da lurer jeg på om du har noen høytalere som jeg kan sammenligne med de jeg har.

Fikk de for 1000kr av en kompis:) virker som et røverkjøp. hehe.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Jeg har hørt Proson reality 63 MKII pakken veldig mange ganger på en Yamaha RX-V661. Dette låt overraskende bra. Fronthøyttalerne i denne pakken har samme følsomhet som dine Jamo.

Angående mitt utstyr kan du lese på "Min hjemmekino".

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet
Begge de receiverene går på 120 volt, så det spørs om de fungerer på norsk strømnett med 230 volt.

Må tuller du fælt din tullebukk. :p

Effektkrav AC 220 - 230V, 50/60Hz

På Yamaha-receiveren dreier det seg høyst sannsynlig om en skrivefeil. ;)

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Yamahaen veier 11,8kg og Pioneeren veier 8,1kg. Jeg er overbeivst om at det derfor finnes ganske mye mer krefter i Yamahaen. Egentlig er jeg inhabil i saken, da jeg selv har en Yamaha RX-V663 og er veldig fornøyd. Et sikkert kjøp! :thumbup:

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Vil du ha ut absolutt alt fra høyttalerne, må du gå til innkjøp av elektronikk til mangfoldige hundre tusen kroner, men Yamahaen burde gjøre en god jobb. ;)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...