Gå til innhold

Hvordan fikse knust skjerm på kompaktkamera?[Løst]


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et Kompaktkamera som jeg greide å knus skjermen på. Selve kameraet fungerer, men litt dumt å ikke kunne se bildene jeg tar. Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse det? fikser fotobutikker sånne problemer? andre forslag?

 

Takk for alle svar

Endret av pute91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bytte skjermen (betyr i praksis å skifte hele skjermmodulen da et kamera er bygget i moduler) koster ca 2000-2500 inkl. arbeide, avhengig av merke og modell.

 

I de fleste tilfeller kan det altså lønne seg å kjøpe nytt kamera. Hvis kameraet koster en del mer enn 2500 ville jeg sendt det inn på prisoverslag. Men ønsker du kameraet tilbake ureparert, koster det gjerne opp mot en 500 kroner for selve forundersøkelsen.

Lenke til kommentar
Det å skifte en skjerm tror jeg ikke koster mer enn 1000-1500kr, kommer litt ann på hvilket kamera det er.

De gangene jeg har sendt inn kamera til reparasjon, har det stort sett kostet mer enn 1500 ihvertfall. Men er du heldig, og har et kamera der det er enkelt å skifte skjerm, kan det hende det blir såpass rimelig. Mulig jeg husker feil, da det er ca. en måned siden jeg sist sto bak disken i en fotobutikk.

Lenke til kommentar

Kan godt hende at jeg roter også. Men er akkurat nå på utplassering i en bedrift som reparer kamera og de gangene jeg har skiftet en skjerm så tror jeg ikke at det har oversteget 1500kr. Er som oftest ikke mer enn en halvtimes jobb.

 

EDIT: Det varier nok mye fra kamera til kamera og kan med en gang si at det ikke er mange kameraer jeg har byttet skjerm på.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...