int20h Skrevet 29. september 2001 Skrevet 29. september 2001 Jeg har et stort problem. Kom tilfeldigvis til å disable en rekke services i Windows 2000 Advanced Server - blant annet rpcss. Når jeg prøver å cut'e og paste får jeg følgende melding: "RPC server unavailable" Skrivebordet er låst, får ikke dratt filer fra en folder til en annen ++ mye krøll. Får heller ikke åpnet xls filer. Attpåtil får jeg heller ikke opp diverse properties bokser - blant annet de under services. Hvordan kan jeg ordne dette? "net start rpcss" virker heller ikke fordi disse service-saken er disablet .. HJELP !!! mvh. Jan Aril
Mickey Skrevet 30. september 2001 Skrevet 30. september 2001 Du kan prøve å følgende: Start - Run - mmc.exe - add snap inn - services. Gå så til services og start servic'en derfra. Hvis dette ikke funker, er det ikke stort mange andre råd jeg kan gi deg enn å innstallere windows nytt. Jeg klarte også å drepe noen services en gang, men klarte å rette på dem via management console. Kjører selv win2k prof, så det er ikke fullt så mange services der som i server, men hvis du dreper den riktige, er det nokk til å stenge hele systemet.
int20h Skrevet 1. oktober 2001 Forfatter Skrevet 1. oktober 2001 Heisann. Mange takk for tipset :smile: Jeg fikk enablet noen service'r her, men den viktigste mangler fortsatt Remote Procedure Call (disablet) skulle også ha kjørt i gang License Logging Service problemet er at jeg ikke får opp properties boksen for å enable. Elendig er det dersom M$ ikke har lagd det slik at man kan starte dette via shellet, men jeg har ingen anelse om kommandoen. For å bruke net start må den være enablet. arghle !! mvh. Jan Aril
int20h Skrevet 10. oktober 2001 Forfatter Skrevet 10. oktober 2001 Det ble visst full reinstall det. hmmz. *ekle win2k* .int20h
kilogram Skrevet 11. oktober 2001 Skrevet 11. oktober 2001 Prøvd omstart? :smile: Seriøst, ein treng ikkje gå inn på properties, ein kan lett via MMC starte og stoppe ved hjelp av høyreklikk på items. Testa det på WinXP Pro, prøvde å disable RPC, men dette får eg altså ikkje lov til. Ser ut som om MS har fiksa probbet... :razz:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå