Gå til innhold

Stasjonær gamerpc til 4-5000 kroner! Er det mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på 12 år maser fælt for tiden om å kjøpe en spillpc til 4000-5000 kroner.

Han har skjerm, så det er kun pc som må kjøpes. Han mener dette skal gå an!

Når det gjelder spillene så vil det mest gå i spill som Wow, Half-life2 og lignende,

(men bør også kunne kjøre Crysis i "nedstrippet" versjon mener jeg)

Har ikke tenkt å bygge den selv, så den må kjøpes ferdig.

Tenker selv at prosessor,skjermkort og ram er viktigst (?)

Er dette mulig - og i såfall hvor? På forhånd takk :-)

Mvh

Emil

Ps: Beklager om dette skulle være off topic el, har ikke funnet noe om dette andre steder i denne tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hmm....

Hvis du ikke skal bygge selv, må du inn på komplett.no (mange andre, men mest kjente)

enkelt og søke rundt der, eneste problemet er at PC innmaten ikke akkurat er detaljrik..

Og vet ikke helt om de PCne greier Crysis i det heletatt...

Brukte en gang 17.000 på PC fra komplett, og har angra siden... kunne ha fått en bedre PC for 10.000 hvis jeg hadde bygget selv :ermm:

Og du får en del bedre PC når man kjøper den selv...

Er ikke akkurat den beste med AMD, men reegner med at dette opsettet fungerer, også har du litt til overs for headsett, mus, tastatur hvis han skulle trenge det.

Handlevogn litt over 4200

Litt langt over men...

Litt over budsjett, men bare skift skjermkort så går den nokk under

Beklager, glemte DVD brenner/leser der... men det er bare å ta den billigste.

Regner med at disse oppsettene er OK, men hvis noen har noen bedre og komme med så bare post dem.

Det med sammensetting av PC, hvis du er redd for statisk elektrisitet kjøp deg et armbånd.

Og ved sammensettninga, det er utrolig hva man greier ved hjelp av bruksanvisning :new_woot:

Eller så kan du jo bare spørre litt rundt om hjelp. sikkert noen som har peiling :)

Hmm... du sa ikke noe om opperativsystem, regner med at du har et gammelt XP liggende eller noe, ellers så kan du jo ta og ta det øverste forslaget og legge til et opperativsystem der,,

Lykke til uansett, og håper sønnen din får seg en ny PC snart da :thumbup:

Endret av Gernia
Skrevet

Wow :!: , takker for kjapt svar!

Han kan jo spare litt til, evnt får jeg sponse litt ;)

Den siste konfigurasjonen så jo veldig fin ut, men hva er et godt (og billigere)

skjermkort som kan sparke litt ifra?

Skal vel få hjelp til bygging om nødvendig...trenger vel bare å psyke meg opp litt!

Igjen takk for godt,informativt og kjapt svar! :D

Emil

Skrevet (endret)

Jeg annbefaler å gå for hd radeon 4870. Selv om det er litt dyrt, er det ikke dyrt i forhold til ytelsen. Det kortet kjører til og med crysis på very high.

Hvis ikke kan du jo gå for et radeon 4850, det er billigere, men ikke like bra.

Endret av GunnarGul
Skrevet

Siste konfigurasjon bør du gå for. Jeg hadde valgt et annet HK. Forslag

Dog bare fordi jeg ikke har kjenskap til ECS.

Om det kniper ville jeg gått for et 4850. Kanskje valgt en Samsung 500GB harddisk til 100kr mer. Det kan du spare inn om du velger GeiL value minne (samme hastighet).

Skrevet

Hei alle sammen!

Takker for gode tilbakemeldinger - det blir nok "gamer"-pc til junior - og det til en hyggelig pris - takket være dere :thumbup:

Veldig bra at dere mer rutinerte datakyndige kan bidra til at sånne som jeg kan foreta riktige valg! :D

Skrevet (endret)
Sjekk følgende produkter. Totalt (inkl.mva): 4 744,-

E5200 er både raskere, mindre strømkrevende og billigere enn e4600. På skjermkortfronten (hvis man vil henge med Nvidia) er vel også et 9800GT et bedre valg enn 8800GT gitt samme pris (marginalt raskere og bruker mindre strøm). For å spare noen hundrelapper koster 1GB utgaven av kortet du lenket til under 800,-. OCZ Minne sparer vi noen kroner på, og jeg ville gått for et P35-basert hovedkort. Vi kan også redusere disken til 320GB siden dette er slikt poden lett kan øke senere.

Da ender man på (fra) ca 4K (inkl frakt) for et system som vil spille nye spill, inkludert Crysis, helt flott og som samtidig gir OK oppgraderingsmuligheter i et par år. Umiddelbart er det kanskje mest å hente på skjermkortet (HD4850 er rimelig), men det avhenger av hva slags skjerm det er snakk om.

Endret av qwert
Skrevet

Hei igjen.

På grunn av trøbbel med denne tråden (får feilmelding, og nettleser nekter å laste siden) har jeg ikke kunnet svare før nå.

Imorgen skal jeg kjøpe enkeltdeler til pc, og har satt sammen et brukbart utvalg, etter gode tips fra dere! Har også alliert meg med en kompis som kan bygge pc.

Flott med gode og konstruktive forslag til oppsett - nå blir det gaming før jul :thumbup:

Mvh

Emil

Skrevet (endret)

HER har du et alternativ, kanskje litt høyere pris en det du satte deg som max , dette kommer på 5500inkl porto.

dette er en pc som gir deg mye for pengene,

edit : glemte å ta med en harddisk og dvdrom der kommer du plutselig opp i underkandt av 6000, ble kanskje litt drøyt hvis du skal ha en pc til 4-5K ...

Endret av toazty
Skrevet (endret)

kom på at multicom.no har en pc som heter "multicom 600 " her kan du selv velge ut noe pc komponenter, her får du en ferdig bygget pc for 4500kr inkl. porto, men ville kanskje valgt uten skjermkort, og kjøpt et skjermkort utenom , du kan velge med et 9500gt , aldri vært borti det kortet , så vet ikke hvordan ytelsen er. men virker ut som et ganske rimelig alternativ og en god pc..

Endret av toazty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...