Gå til innhold

OC av XP 2400+ på MSI KT4V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har samme HK og CPU som deg. har nettopp sitti og klundra med dette. og fikk noen egetlig ganske rare resutater. ved å skru FSB til 11 og Vcore til 1.750 fikk jeg en ytesesøknin på nøyaktig 16,51%

tempen ligger på 53-55 grader.

 

oppdaget mange rare ting når jeg klokket dette kortet. fikk f.eks. nesten like god ytelse ved å skru CPU ration til 7,5 FSB på 103 og Vcore på 1,750

 

jeg ser fremm til å høre om åssen du fikk god ytelse.

lykke til med klokkinga :woot::woot::woot:

Lenke til kommentar

Jeg sitter med d MSI kortet selv, er d umulig å få spenninga høyere enn 1,75 volt eller finnes d triks?

Med min XP2200 skrur ikke skjermen seg på hvis jeg rører multplieren. Jeg har bare 266Mhz Ram som ikke takler så høy FSB (147) å da går den på ca 2Ghz men ikke alltfor stabilt... Litt over 1900 er d maskinen går på til vanlig....

Lenke til kommentar

had de samme problemen som dere.

multipliern KAN JEG IKKE RØRE!!! da vikke maskinen starte. Nei jeg får ikke volten høyere enn 1.750 jeg heller men det har jeg med ro. har ikke bruk for det. På grunn av eg ganske god ram har jeg klart å kunne presse FSBen opp til 148 stabilt. det gir best resultater hos meg.

 

hvorfor kan vi ikke skru på mulitipliern??

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvis dere ikke kan røre multiplieren (som jeg heller ikke kan), kan det jo hende det skyldes cpuen. Jeg har palomino-kjerne, og det går visst ikke å forandre på core-ratioen (12,5). Når jeg forandrer, opp eller ned, får jeg bare svart skjerm og må resette cmos. Jeg har ikke prøvd å forandre på spenningen... Hva er det som er standard, og hvor høyt kan jeg gå (Jeg har en XP 2000 Palomino, MSI KT4V og 2x256MB TwinMos 400Mhz PC 3200)? Har forresten noen andre erfaringer med 2 stk 400Mhz rambrikker på dette hovedkortet? Får man andre klokkeresultater hvis man har en 512MB brikke? Når jeg en gang kjøper ny prosessor (barton eller thoroughbred XP 2800/3000), klarer ramen høy frekvens på FSB (ca 2x170Mhz, eller mer hvis jeg setter ned core-ratio)? Det virker som hovedkortet støtter FSB oppe i 2x280Mhz, men det er jo sykt. Hva skal folk med det?

Lenke til kommentar

Har oxo KT4V med en barton XP2500+ og multipliern går max til 11.5 over d så vil ikke maskin boote...

skrur jeg fsb'en over 183 så vil den heller ikke starte.

Begynner å lure på om jeg sitter med katta i sekken med dette kortet,

fikk jo vite etter at jeg hadde kjøpt kortet at det er kukaktig å overklokke med.

 

Noen som har tips ?!?

bios update eller.no ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har et kt4 ultra jeg da, men det er jo MSI...

 

Jeg kan ikke stille på volt / fsb eller mp, av en eller annen grun så nekter da maskinen å starte..

 

Jeg prøvde till og med å sette alt til standar for XP2400+ da ville den heller ikke boote.. Rare greier..

 

Enten så er det MSI eller så er det prosessoren, eller kanskje det er begge delene sammen som ikke gidder å funke.. Faen, det er så søppel det.. :evil:

Lenke til kommentar
det går vel ann å sette fsb til 166, ettersom det støtter barton om jeg ikke husker helt feil?

og da vil vel også pci/agp være stock-speed.

ikke at jeg tør å teste det men :p

noen prøv å si om det går :D

 

Ingen fare å teste dette. Kjørte 166 FBS på KT3 kortet mitt til og med. Stemmer bra at agp/pci ikke blir overklokket ved 166 fsb ja.. siden man da får 1/5 divider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...