jonasfd Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, vet det er en litt rar tittel, men her er hva jeg ønsker: En "kode behandler" som i tekst behandling. Ikke noe program for og kompilere og tips til kode etc, ønsker bare en enkel programmerings tekst behandler der jeg kan skrive kode med kode formatering som i java, c# etc. Noen som vet om noe slikt? er mest bare for å ha et program for og skrive litt kildekode som jeg kommer på i farta eller pjusking med små applikasjoner som jeg ikke trenger et kraftigere verktøy for og skrive ferdig.
JohndoeMAKT Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Tenker du på noe så enkelt som en teksteditor med syntakshightlighting? Som DETTE? ( Notepad++ ) I så fall har Wikipedia en god liste du kan ta utgangspunkt i. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_text_...Fopen-source.29 Jeg bruker Kate og Geany til dette ( JavaScript, Java, HTML ) ved siden av Zend Framework ( PHP ), men da jeg brukte Windows brukte jeg en del Notepad++ og EditPlus ( komersiell ).
steingrim Skrevet 27. oktober 2008 Skrevet 27. oktober 2008 Du ønsker deg en god, gammeldags tekst-editor? Selv har jeg sverget til Emacs i snart 10 år, men de gangene jeg beveger meg i Windows-verdenen har jeg vært tålig fornøyd med Notepad++ og Ultraedit.
jonasfd Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Skrevet 27. oktober 2008 Notepad++ er så akkurat det jeg leter etter, at jeg tror jeg har vært borti det før men kan bare ikke huske det. Takk folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå