Gå til innhold

Bruker for mye penger!


DemoNsouL

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med KS i at å kjøpe bolig kan være lurt. Godt mulig, som Frank2004 sier at markedet vil fortsette å falle, men det å treffe 100% på boligkjøp er uansett noe man ikke kan regne med. Det har allerede falt mye nå, så et like dårlig kjøp som mitt vil det uansett ikke være. Jeg kjøpte bare et halvår etter toppen, før det var skikkelig erkjent at det skulle ned. På tross av dårlig timing sånn sett har jeg foreløpig vært fornøyd fordi jobben er rimelig trygg og det føles bedre å betale ned på egen gjeld enn til en utleier. Men du kan godt være klar over at dagens boligpriser er tuftet på høy sysselsettingsgrad, og en potensielt økende arbeidsledighet vil senke prisene.

 

Fordelen som KS viser til har jeg tidligere hørt omtalt som det at boligkjøp er "displinerende". Det tror jeg at jeg kan bekrefte at det er, og det er vel akkurat det du trenger?

 

Å kjøpe sin første bolig er forresten aldri "skikkelig gambling". Ett sted må man jo bo, og det er gjerne ikke antallet kroner du tjener/taper som er viktig i det perspektivet.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...