Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort og hdd slår seg av etter 2-4 minutter


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem på min stasjonære pc, da jeg mister signalet til skjermen og jeg hører at hdd'ene stopper etter noen få minutter. Den booter og laster inn XP, også stopper det opp uansett om jeg lar den stå idle, åpner forskjellige applikasjoner, eller starter spill/video. Hvis jeg prøver å gå i bios skjer akkurat det samme akkurat når den skal åpne biosbildet.

 

Det kan jo virke som om hovedkortet bryter strømmen til alle komponenter som er koblet til, men viftene som er koblet til går som bare det. Jeg har også sjekket temperaturen på alle komponenter, men ingenting er spesielt varmt og alle kjølerene sitter godt. Jeg har prøvd å starte opp med bare en rambrikke om gangen, og prøvd å entre bios uten noe som helst koblet til, men samme skjer uansett. Alle spacere mellom HK og kabinett sitter riktig.

 

Systemet var klokket opp en del og gikk stabilt i 5 uker før feilen begynte, men jeg satte det tilbake til default etter å ha opplevd feilen et par ganger. Noen som vet hva slikt kan skyldes? Håper på en enkel fiks som tar 2 minutter nå :)

 

 

ASUS P5Q-E

E8400

2gb Crucial ballistix 8500

HIS HD4780

Enermax 500w

4 x 320gb

1 x 500gb

1 x 160gb p-ata

Vannkjølt CPU og GPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...