Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp til å formatere. Et STORT problem!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Må bare si at jeg kan lite om pc og har aldrig formatert før.

 

I går skulle jeg formatere, og trodde jeg kunne gjøre det ved å høyreklikke på "HP_Recovery" under "Min Datamaskin", men da ble alt slettet derfra, selvfølgelig.

Så i dag dro jeg ned til Expert for å høre om de hadde en recovery cd, det hadde de ikke. Men jeg fant ut at jeg skulla ha brent "HP_Recovery" på en cd først.

 

Så har jeg et spørsmål. En i familien har lik pc som meg, er det mulig at jeg brenner ut "HP_Recovery" fra den pc'n?

 

Og det STORE problemet: CD-romen på pc'n min funker ikke.Tråd Så jeg trenger hjelp til å fikse den først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ta kopi av Recovery og legge det på en USB disk, og sette det tilbake der du slettet det i fra. Bruk heller F11 i oppstart av maskinen for å kjøre recovery.

 

Eller brenne ut CD plater fra den andre maskinen, F11 her også for å kjøre recovery.

Lån CD-romen hans samtidig.

post-49698-1224958368_thumb.jpg

post-49698-1224958383_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Beklager, jeg fikk det til:D

 

Edit: Faan for noe dritt!!!! Laga recovery cd'er fra den andre pc'n (9 stk!), satt inn cd nr.1 på min, trykte F11 ved oppstart, fikk feilmedling om at de platene jeg brukte ikke "passet" for min pc. Så vis jeg har forstådt det riktig, så kan cd'ene kun brukes på den pc'n jeg brente de ut fra.

 

Hva gjør jeg nå? Må jeg levere den inn hos Expert og vente i flere uker for å få den tilbake?

Endret av GjøranJ
Lenke til kommentar

Enkleste er vel bare å sjekke om noen har en Windows XP CD som de kan låne deg, slik at du får installert operativsystemet på nytt.. Du har jo trossalt lisensnøkkel allerede (den klistrelappen under maskina).

 

Jeg hater fabrikerte recoveryløsninger..

Endret av schimo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...