Gå til innhold

Spille-laptop til 10-11k


baldron

Anbefalte innlegg

Hei! Sist jeg var på utkikk etter laptop kjøpte jeg en Toshiba satelite pro m70-144, etter anbefaling fra brukere av dette forumet, og har vært godt fornøyd med denne. Nå synger den derimot på sist verset, vifta durer og PCen blir for varm og skrur seg av under spilling.

 

jeg blir svimmel av å prøve å sette meg inn i jungelen av skjermkort og andre viktige komonenter, så jeg ber derfor om hjelp

 

Her er hva jeg trenger:

 

Pris: 10.000-11.000

Prosessor: Best mulig til prisen.

 

Sjerm: Er fornøyd med 15,4", som jeg har nå. Vil ikke ha større enn 17". Har også hørt at grafikken lider på en større skjerm, og hvis så er tilfelle vil jeg helst holde meg til 15,". Liker en litt "glassy" look på skjermen.

 

Skjermkort: Blir svimmel og svett av å prøve å orientere meg her. Ønsker meg best mulig kort til spilling ift prisen jeg har nevnt.

 

RAM: Raskest mulig og best mulig til prisen. Ikke under 2Gb.

Harddisk: Prioriterer hastighet og stabilitet fremfor volum. Lagrinsplass har jeg andre steder.

Design: Kun en faktor dersom den skiller to spesifikasjons"identiske" PCer fra hverandre.

 

OS: Ønsker helst en clean PC uten OS, men ser at dette kan bli vanskelig.

 

Annet: Ctrl tasten MÅ være nederst til venstre. Enkelte modeller har Function-tasten der og dette er farlig for blodtrykket mitt.

 

Evig takknemlig for alle tips. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Sist jeg var på utkikk etter laptop kjøpte jeg en Toshiba satelite pro m70-144, etter anbefaling fra brukere av dette forumet, og har vært godt fornøyd med denne. Nå synger den derimot på sist verset, vifta durer og PCen blir for varm og skrur seg av under spilling.

 

jeg blir svimmel av å prøve å sette meg inn i jungelen av skjermkort og andre viktige komonenter, så jeg ber derfor om hjelp

 

Her er hva jeg trenger:

 

Pris: 10.000-11.000

Prosessor: Best mulig til prisen.

 

Sjerm: Er fornøyd med 15,4", som jeg har nå. Vil ikke ha større enn 17". Har også hørt at grafikken lider på en større skjerm, og hvis så er tilfelle vil jeg helst holde meg til 15,". Liker en litt "glassy" look på skjermen.

 

Skjermkort: Blir svimmel og svett av å prøve å orientere meg her. Ønsker meg best mulig kort til spilling ift prisen jeg har nevnt.

 

RAM: Raskest mulig og best mulig til prisen. Ikke under 2Gb.

Harddisk: Prioriterer hastighet og stabilitet fremfor volum. Lagrinsplass har jeg andre steder.

Design: Kun en faktor dersom den skiller to spesifikasjons"identiske" PCer fra hverandre.

 

OS: Ønsker helst en clean PC uten OS, men ser at dette kan bli vanskelig.

 

Annet: Ctrl tasten MÅ være nederst til venstre. Enkelte modeller har Function-tasten der og dette er farlig for blodtrykket mitt.

 

Evig takknemlig for alle tips. :)

 

Sjekk denne. Vet ikke om du ser oppsettet jeg har satt opp så jeg bare skriver det her.

 

INTEL CORE 2 DUO P8600 2.40GHz 1066MHz 3MB cache 25W

200GB SATA 7200RPM 2.5"

4GB SO-DIMM 800MHZ DDR2 CL5 (2x2GB) G.Skill

GeForce 9650M GT 1024MB

15.4" Widescreen 1680x1050 glare skjerm (trur glare er matt skjerm, men er ikke sikker)

 

Denne kom på 10000. Ganske god pris syns jeg. Multicom har satt opp prisen på m860 laptopen (min) med 1000 kroner siden igår. Om de har satt opp prisen på denne og vet jeg ikke.

 

Om du får noe bedre skjermkort (9700m gts/gt - gts er best av de to når det gjelder 9700m korta, ellers er gt bedre enn gts) for rundt 10000-11000 vet jeg ikke, men tviler litt. I en annen tråd er det linket til en toshiba ett eller annet som har 9700m gts skjermkort til 12000. Dette skjermkortet er endel bedre enn 9650m gt. Sjekk her. Denne siden er ikke _helt_ pålitelig, men er til stor hjelp. 9000 serien er den nyeste generasjonen fra nvidia.

 

God natt =)

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Takker så mye for begge svar! :) Kunshan ser lekker ut, men jeg må virkelig anstrenge meg får å gi slipp på prinsippet mitt om å ikke ha function tast nederst til venstre.

 

Asusen ser også bra ut, men her får jeg til sammenligning et dårligere skjermkort til høyere pris, så denne blir det nok neppe.

 

Benchmark-oversikten var veldig grei, tenker jeg skal etterforske denne litt og se hva jeg finner ut ifra den. :)

 

Ander som har tips til spill-PC?

Lenke til kommentar

Altså, det med FN-tasten kan du lett fikse då. Det skal absolutt ikkje vere noko problem med å mappe fn-tasten til ctrl, og omvendt. For å gjere heile finishen kan du berre tape oppå, og skrive det korrekte, slik at du aldri meir treng å ta feil :) Eg snusar absolutt på ein Kunshan sjølv.

Lenke til kommentar
Altså, det med FN-tasten kan du lett fikse då. Det skal absolutt ikkje vere noko problem med å mappe fn-tasten til ctrl, og omvendt. For å gjere heile finishen kan du berre tape oppå, og skrive det korrekte, slik at du aldri meir treng å ta feil :) Eg snusar absolutt på ein Kunshan sjølv.

 

Finner du ut hvordan man gjør dette vil jeg gjerne vite om det :) Tror andre har prøvd.

Lenke til kommentar

Hei...

 

Har nettop kjøpt meg ny bærbar selv - MSI GX i 720-SERIEN (høgere serie har f.eks. større disk osvosv.....).

Maskinen er kjempefin i utseende (rød-lakk kombinert med børstet aluminium) og bra hardware.

 

Nå ser jeg at prisen er gått opp på denne pcen også :idea: !

 

Se gjerne selv:

Har handlet den på :http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147892

MSI`s hjemmeside :http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=271&prod_no=1521

 

Du finner div video av den på YouTube.com.

Kan også nevne at det følger med råtøff pc-sekk og gamer-mus (hurtigknapper for hastighet (på musa) og mulighet får å pakke nokka "lodd" i musa....hehe).

 

Håper dette hjalp deg litt :)

Lenke til kommentar
Hei...

 

Har nettop kjøpt meg ny bærbar selv - MSI GX i 720-SERIEN (høgere serie har f.eks. større disk osvosv.....).

Maskinen er kjempefin i utseende (rød-lakk kombinert med børstet aluminium) og bra hardware.

 

Nå ser jeg at prisen er gått opp på denne pcen også :idea: !

 

Se gjerne selv:

Har handlet den på :http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147892

MSI`s hjemmeside :http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=271&prod_no=1521

 

Du finner div video av den på YouTube.com.

Kan også nevne at det følger med råtøff pc-sekk og gamer-mus (hurtigknapper for hastighet (på musa) og mulighet får å pakke nokka "lodd" i musa....hehe).

 

Håper dette hjalp deg litt :)

 

Takker for ditt og andres svar! MSI-maskina gir meg et dårligere skjermkort til høyere pris sammenlignet med Kunshanen, så jeg tror jeg står over denne. Om jeg kan greie å remappe Fn tasten til å fungere som Ctrl så lurer jeg på å gå for Kunshanen. :)

Lenke til kommentar
Hei...

 

Har nettop kjøpt meg ny bærbar selv - MSI GX i 720-SERIEN (høgere serie har f.eks. større disk osvosv.....).

Maskinen er kjempefin i utseende (rød-lakk kombinert med børstet aluminium) og bra hardware.

 

Nå ser jeg at prisen er gått opp på denne pcen også :idea: !

 

Se gjerne selv:

Har handlet den på :http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=147892

MSI`s hjemmeside :http://global.msi.eu/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=271&prod_no=1521

 

Du finner div video av den på YouTube.com.

Kan også nevne at det følger med råtøff pc-sekk og gamer-mus (hurtigknapper for hastighet (på musa) og mulighet får å pakke nokka "lodd" i musa....hehe).

 

Håper dette hjalp deg litt :)

 

Takker for ditt og andres svar! MSI-maskina gir meg et dårligere skjermkort til høyere pris sammenlignet med Kunshanen, så jeg tror jeg står over denne. Om jeg kan greie å remappe Fn tasten til å fungere som Ctrl så lurer jeg på å gå for Kunshanen. :)

 

Det er du som er kjøper - så du bestemmer ;). Håper du finner det du vil ha :)

Lenke til kommentar

Multicom Compal JHL90+

 

http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...100561%3bfl%3a0

 

- 15,4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare)

- INTEL CORE 2 DUO P8600 2.4GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W

- 160GB SATA 7200RPM 2.5"

- 4GB DDR2 SO-Dimm 800Mhz (2x2GB)

- Standard DVD-brenner (SuperMulti)

- 6-cellers batteri, 4800mAh

- 9600M GT

- Uten OS

Total pris 8 982,-

 

 

Men det som er dumt (for deg) er at FN og CTRL-knappene er byttet om..

Endret av OlaStandal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...