Gå til innhold

Dobbel LAN-hastighet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo.

Er det mulig å sette eth0 og eth1 til å "sammarbeide" slik at man får 200Mbps båndbredde til LAN?

Tenkte dette kunne vært praktisk i forbindelse med oppsett av et Linux-cluster 8)

 

anyone?

 

 

Ja det skal veare mulig. Det ligger en webmin module paa www.webmin.com som gjoer dette for deg, saa da er det vel bare aa se hvordan den gjoer det..

 

Jeg er ikke helt 100 % sikker paa dette..

Lenke til kommentar
Kjør webmin, be om å bli roota.

Webmin har jo blitt langt sikrere enn det var før i tiden. Dessuten er det jo ikke verre enn å kun tillate en bestemt IP som kan bruke webmin, og i tillegg kun kjøre webmin når man faktisk har behov for det (altså ikke la Webmin kjøre hele tiden).

Lenke til kommentar
hva trenger du egentlig så j***** raskt nettverk for? jeg kjører på 100MPS og klarer meg utmerket, holder i lange baner for spilling og ovrføring går oxo fort.

Er de for status eller har de noen mening de du trenger de til?

 

 

 

Andreas

han vil ha raskere nettverk fordi han skal sette opp et cluster.

les hele tråden!

Lenke til kommentar
hva trenger du egentlig så j***** raskt nettverk for? jeg kjører på 100MPS og klarer meg utmerket, holder i lange baner for spilling og ovrføring går oxo fort.

Er de for status eller har de noen mening de du trenger de til?

 

 

 

Andreas

 

 

Ingenting er raskt nok!!!

 

Hadde alle tenkt som deg (Noe heldivis veldig faa gjoer) saa hadde vi kjoept Pentium 100 mhz maskiner og surfa paa 9.600 baud modem.

 

 

Fy skamme seg for aa si noe slikt.

Lenke til kommentar

Det er de konservative som holder fremskrittet tilbake. Hadde alle tenkt på hva de egentlig trengte, ville vi fortsatt seilt med langskip til england for å robbe klostere.

 

Det er den økende prosessorkapasiteten's og minnet's økte kapasitet som gør det mulig å lage filmer som Final Fantasy og Star Trek i de senere årene. Det er søken etter raskere overføring av mer informasjon som blant annet har gjort det mulig å overføre filmer raskere enn et bud kan reise, den store mengden søppelemail, video-on-demand over nett (En gang i fremtiden, når vi kanskje får skikkelig bredbånd) De gode mulighetene til spilling på LAN, Overføring av andre godsaker, og alt slikt som bare blir bedre og raskere med økt kapasitet og fremskrittet generelt innen den digitale verden.

 

Det er de konservative's fortjeneste at hekser ble brent en gang i tiden, fordi de tenkte "De kan mer enn meg, jeg mister makt fordi folket ikke hører på meg, så da må de brennes, selv om de kanskje kan mer enn meg, om ting jeg kunne hatt fordel av å vite.", Det er de konservative som holder utviklingen tilbake fordi de ikke vil gjøre noe raskere når man allerede kan få det til nå, selv om det innebærer at man må vente i en uke for en fil på 50 Kb, Det er de konservative i Telenor som holdt tilbake teknologi som hadde kommet oss til gode i så mange år.

 

Så, når noen vil ha ekstra båndbredde, og lurer på hvordan, ikke spør dem hvorfor, om du egentlig ikke er istand til å forstå hvorfor noen vil forbedre noe som helst her i verden.

 

På den annen side, jeg kan nok neppe hjelpe til med akkuratt denne saken, annet enn at jeg selv ikke har noe problem med mine to 100Mb kort på FW'n, men de er bridget da. tror ikke det hjelper i dette tilfellet.

 

Lord Thaniel

Lenke til kommentar
hallo.

Er det mulig å sette eth0 og eth1 til å "sammarbeide" slik at man får 200Mbps båndbredde til LAN?

Tenkte dette kunne vært praktisk i forbindelse med oppsett av et Linux-cluster  8)  

 

anyone?

Hvis du vil ha 1x200mbps FDX link så:

 

Du tregner hardware som støtter dette.

Du Trenger NIC's + Switch som takler "trunking".

 

Hvis du vil ha 2x100mbps med Load-Balancing, så gjør som disse enda her sier.

 

Off Topic...

Things you NEVER dont have nuff off:

Internet Bandwith

LAN Bandwith

HDD-Space

RAM

CPU SPEED

GFX SPEED

... and Beer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...