Gå til innhold

Trenger rask kortleser. (CF)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du skal forvente deg noen ekstrem forbedring uansett.

Ser Sandisk "reklamerer" med at Extreme IV klarer å overføre

Up to 40MB/sec* sequential read and write (leveraging the new Extreme FireWire Reader)

Jeg overfører stort sett fra kameraet, så for meg spiller ikke hastigheten på kortleseren så stor rolle - har en gammel Sandisk USB sak.

Lenke til kommentar
Bruker Sandisks Extreme Firewire kortleser som kommuniserer med PC'en over Firewire 800. Det går vesentlig raskere enn andre løsninger! Bruker 8 Gb Extreme IV kort.

 

Ja, men dette kan brukes BARE dersom man har stasjonær PC. Jeg tabbet meg nemlig ut på dette: jeg kjøpte en slik kortleser, men fordi jeg har lap-top med fire-pins firewire, så var kortleseren totalt ubrukelig. Jeg kjøpte så overgang fire-seks pins firewire, men kortleseren var like død. Tror de to ekstra pin'ene er for strømforsyning.

 

Har nå Sandisk Extreme USB. Den er rask nok. Jeg målte faktisk forskjellen i hastighet mellom Sandisk Extreme Firewire og Sandisk Extreme USB (på min gamle stasjonære med seks-pins firewire) med Sandisk Extreme IV-kort i førstnevnte og Extreme III-kort i sistnevnte. Husker ikke eksakt tallene, men forskjellen var ubetydlig.

Lenke til kommentar
Ja, men dette kan brukes BARE dersom man har stasjonær PC. Jeg tabbet meg nemlig ut på dette: jeg kjøpte en slik kortleser, men fordi jeg har lap-top med fire-pins firewire, så var kortleseren totalt ubrukelig. Jeg kjøpte så overgang fire-seks pins firewire, men kortleseren var like død. Tror de to ekstra pin'ene er for strømforsyning.

 

Stemmer at de er til strømoverføring. Dessverre kommer de fleste "wintel"-maskinene bare med 4-pins FW. Utsagnet om at de bare funker på en stasjonær maskin stemmer derimot ikke. Man må bare ha 6 eller 9-pins port...

 

 

Hvor får man kjøpt Sandisk Extreme USB, har lett etter den i ulike nettbutikker mm. uten resultat.

 

Ta et søk på ebay, der går hvertfall slike til en meget fordelaktig penge.

Endret av sascha66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...