Gå til innhold

HTC Diamond laster selv automatisk mobil data?

sveian

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei jeg kjøpte en HTC Diamond til min kone med det samme den kom ut på markedet.

Telefon regningen fra NetCom gikk så opp med over 400 kr pr mnd grunnet mobil data trafikk. Tenkte først ikke så mye over dette da dette var lit av vitsen med å kjøpe henne denne telefonen. Først når hun sa hun nesten ikke brukte noen av disse ekstra funksjonene utover telefon og sms/mms begynte jeg å lure.

Hun ba så om spesifisert utskrift, der det kommer det frem at telefonen selv må ha koplet seg opp 3-5 ganger daglig til forskjellige tids punkt og da tilsammen lastet ca 1Gb pr døgn. Det er helt på det rene at hun ikke selv har lastet dette med e-post eller internett bruk. I den spesfiserte regningen står det ingenting om hvilken tjeneste som er aktiv bare «internett».

Hvilken funksjon er det som jeg har aktivert på telefonen hennes som kan være grunnen til dette?

Endret av sveian
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har ikke disse en værmeldingsfunksjon?

Den laster isåfall ned data.

Jo den laster vær data men det kan da ikke koste mange kronene?

Skrevet

HTC diamond har en keepalive funksjon på data tilkoblingen. Så den sender hele tiden pakker frem og tilbake for og holde tilkoblingen oppe.

Så sålenge telefonen står på så vil det belastes for små mengder datatraf$ikk.

For og løse dette finnes det et programm som heter NODATA.

Søk etter det her på forumet i htc diamond tråden så finner du dette :-)

dette sørger for og koble ifra dataøkten såfort den ikke er i bruk lengre.

Skrevet
HTC diamond har en keepalive funksjon på data tilkoblingen. Så den sender hele tiden pakker frem og tilbake for og holde tilkoblingen oppe.

Så sålenge telefonen står på så vil det belastes for små mengder datatraf$ikk.

For og løse dette finnes det et programm som heter NODATA.

Søk etter det her på forumet i htc diamond tråden så finner du dette :-)

dette sørger for og koble ifra dataøkten såfort den ikke er i bruk lengre.

Mer en 1G i døgnet og over 400 kr i måneden?

Tror det skal tilsvare ganske mye data.

Skrevet

Om telefonen laster ned 1GB om dagen og du får dette til og være 400kr mnd så lurer jeg virkelig på hvordan abbonement du har! for det vil jeg også ha :)

Ta og sjekk antall mb/kb telefonen har lastet ned på nytt du :)

Skrevet
Om telefonen laster ned 1GB om dagen og du får dette til og være 400kr mnd så lurer jeg virkelig på hvordan abbonement du har! for det vil jeg også ha :)

Ta og sjekk antall mb/kb telefonen har lastet ned på nytt du :)

He, he, jeg blingset kraftig med komma der ja :blush:

Sjekket lit nærmere på regningen og finner at den laster på eget godt befinnende ca 1,4Mb pr døgn. Telefon abonnement fra NetCom og når jeg nå sjekket regningen finner jeg noe forunderlig: Den laster for nøyaktig tilsammen kr 20 pr døgn selv om antall opp koplinger varierer fra ca 3 til ca 11 :hmm:

På disse 20 kronene får hun så en rabatt på 22%. Må det virkelig koste ca kr 5.600,- ekstra i året bare med å ha en slik telefon, uten at hun selv aktivt bruker den til data trafikk? I tillegg kommer jo all annen bruk av telefon som til ringing og sms/mms.

Det store spørsmålet blir: hvilken tjeneste har jeg aktivert som tilsammen laster for nøyaktig kr 20 pr døgn? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...