wonka Skrevet 22. oktober 2008 Skrevet 22. oktober 2008 Hei Jeg har et Gainward GeForce PCI-E 8800GT 512MB hvor en må bruke en DVI - HDMI adapter for å kunne overføre signalet med hdmi. I tillegg har jeg et Creative OEM X-Fi XtremeGamer lydkort og en DENON AVR-2809 hjemmekinoreceiver. Hva skal jeg gjøre for å få best mulig lyd og bilde over til mitt hjemmekinoutstyr, jeg er usikker på om det i det hele tatt kan overføres lyd via dvi-hdmi konverteren, er det da mulig å få lyd helst i 5.1 over til recieveren uten problemer? Og hvis så, hvordan? Jeg er rimelig ny på dette området, så alle innspill tas imot med åpne armer! Mange takk!
Jtand Skrevet 24. november 2008 Skrevet 24. november 2008 Slenger meg med på denne! Lurer på hva som gir best kvalitet. Det ultimate hadde jo vært at lyd og bilde gikk gjennom samme HDMI-kabel, men det blir vel vanskelig.
obergeru Skrevet 25. november 2008 Skrevet 25. november 2008 (endret) Du må koble SPDIF ut fra hovedkortet inn på skjermkortet. Så kan du overføre lyd med dvi-hdmi. (Antar du må ha en dvi-hdmi nvidia dongle som støtter dette) Nyere ATI skjermkort (4xxx) serien har innebygget skjermkort, og da er det enda lettere å få til dette Endret 25. november 2008 av obergeru
halnes1 Skrevet 26. november 2008 Skrevet 26. november 2008 Jeg bruker digital kabel for lyd til min yamaha reciver og hdmi for bilde til tv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå