Gå til innhold

Sammenkopling av 2 trådløse routere, trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, håper noen her kan hjelpe meg litt med trådløs sammenkopling av 2 routere.

Routerne er av typen D-Link DIR615

Bakgrunn:

Jeg har behov for 2 trådløse routere/aksesspunkt siden jeg har inntakt av telefonlinje i 2.egt, og trenger nett i 1.egt uten at jeg kan lage hull i tak og vegger.

Modem/router fra min ISP er en sak som er ferdigkonfigurert av ISP så denne må stå slik som nå. Så jeg tenkte å sette en trådløsrouter sammen med denne i 2.egt, og sette en annen trådløsrouter/aksesspunkt i 1.egt, for så å bruke kablet nettverk for PC, X-Box360, printer og lignende i 1.egt. Trådløs trengs også for en av PCene i 2.egt, og for bærbare PCer som anskaffes senere.

All internett-trafikk fra enheter i 1.egt må altså gå gjennom trådløs bro mot routeren i 1.egt.

Problem;

Jeg får ikke routerne til å kommunisere med hverandre… Er det noen som har kjennskap til løsning ved en sånn situasjon, og/eller god peiling på D-Link routere / D-Link DIR615?

PS: Jeg får PCen med trådløst-kort (PCI, 54Mbit) til å kommunisere fint med begge routerne - både den som er koplet til modem/router i 2.egt, og den som er koplet i 1.egt med kablet nettverk. Internett fungerer også helt fint på den PCen som kobler seg til routeren i 2.egt, men disse 2 routerne vil altså ikke kommunisere med hverandre, så hele 1.egt er uten internett og isolert fra nettverket i 2.egt.

Alle tips mottas med stor takknemmelighet ;)

PS: Routerne kan jeg enda levere tilbake hvis det er annet utstyr som er mer optimalt for meg (tenkte at kanskje den i 1.egt i så fall byttes…?), men jeg ser helst at jeg får det til med det utstyret jeg har her hjemme nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okay, takk for svar la7dfa.com :)

Jeg får se meg om etter en sak som støtter DD-WRT da.

LAN over strømnettet er ikke aktuelt. Strømmen er adskilt i 1.egt og 2.egt, med hver sitt skap og hver sin måler.

Takk likevel. Har noen tips til hvilken enhet jeg skal velge i 1.egt så bare kom med de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...