Gå til innhold

DU kausjonerer for bankene. << kr.100.000 >>


Psyklus

Anbefalte innlegg

Denne youtube videoen underbygger det som jeg har tenkt i forhold til "redningspakken" på 350.000.000.000 kroner. Kommer disse fra statens "god-vilje-fond", eller fra meg? Skal man fortsette å bygge samfunn på grunnlag av markedsøkonomi så MÅ strukturen til verdensøkonomien "brenne" ferdig. Kun slik kan man komme på fote etter en selvdestruktiv epoke verdensøkonomien vil gjennomgå. Det verste av alt...(ikke hør på eksperter som utelukkende tyr til analyser basert på pengemarkedsstruktur)logisk sett skal nedgangen fortsette..mye. Slik får man en sunn økonomi som bærer av valutastrømninger.

 

Synes det er mye logikk i denne videoen. Håper den blir stående og lest av mange:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne youtube videoen underbygger det som jeg har tenkt i forhold til "redningspakken" på 350.000.000.000 kroner. Kommer disse fra statens "god-vilje-fond", eller fra meg? Skal man fortsette å bygge samfunn på grunnlag av markedsøkonomi så MÅ strukturen til verdensøkonomien "brenne" ferdig. Kun slik kan man komme på fote etter en selvdestruktiv epoke verdensøkonomien vil gjennomgå. Det verste av alt...(ikke hør på eksperter som utelukkende tyr til analyser basert på pengemarkedsstruktur)logisk sett skal nedgangen fortsette..mye. Slik får man en sunn økonomi som bærer av valutastrømninger.

 

Synes det er mye logikk i denne videoen. Håper den blir stående og lest av mange:

Smart han.

 

Vi kommer til å bli sinte engang, men det skjer ikke før vi skjønner at generasjonen til Kristin Halvorsen har blåst oss på absolutt alt og ender opp som et stor belastning på våre ressurser. Det er viktig å huske på at det som er generasjonen før hennes var de som bygde opp landet, kjempet i krigen og skapte noe. Og i fremtiden blir det de som er unge i dag som må skape noe og kjempe i krig som blir resultatet av elendigheten generasjonen til Halvorsen har skapt. De i Kristin Halvorsen sin generasjon er stort sett udugelige og inkompetente i det de driver med og har alt for stor kontroll på samfunnet. Innimellom kommer det generasjoner som er gjennomført udugelige. Akkurat som RBK, i en periode var fotballspillerne avdanket og hele laget var på vei til å burde skiftes ut. Det er slik samfunnet er nå. Det er på tide å skifte ut den generasjonen som styrer, men det skjer ikke før det kommer nedgangstider og de yngre våkner opp .

Lenke til kommentar

Det er jo bare svada. Det er nettopp de unge som har eller trenger mye lån som tjener mest på at denne redningspakken kom. Folk som har penger i banken (stort sett eldre) taper. Pakken vil gjøre at rentene blir lave, verdien på kronen synker, og vi får mye inflasjon. Det kan bli en enda mer fordelaktig situasjon å ha lån i enn vi hadde på 80-tallet. Da ble rentene også ble spist opp av inflasjonen, men rentene er mye lavere enn de var da.

 

Pengene har vi for øvrig allerede i oljefondet, så det er bare tull å komme med skremselspropaganda om "kausjoneringen". De fleste av dem er plassert i utlandet, og i kroner blir det mer verd av denne redningspakken. I tillegg kommer selvsagt hovedeffekten som er stabilisering av økonomien, og dermed trygging av arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Det er jo bare svada. Det er nettopp de unge som har eller trenger mye lån som tjener mest på at denne redningspakken kom. Folk som har penger i banken (stort sett eldre) taper. Pakken vil gjøre at rentene blir lave, verdien på kronen synker, og vi får mye inflasjon. Det kan bli en enda mer fordelaktig situasjon å ha lån i enn vi hadde på 80-tallet. Da ble rentene også ble spist opp av inflasjonen, men rentene er mye lavere enn de var da.

 

Pengene har vi for øvrig allerede i oljefondet, så det er bare tull å komme med skremselspropaganda om "kausjoneringen". De fleste av dem er plassert i utlandet, og i kroner blir det mer verd av denne redningspakken. I tillegg kommer selvsagt hovedeffekten som er stabilisering av økonomien, og dermed trygging av arbeidsplasser.

 

Jeg er helt uenig med deg. Det er slik at Norges Bank burde holdt renta på 10 % nå og gjort jobben sin. Det er helt feil at de brukes som et politisk instrument. De har ingen troverdighet til det som er jobben de burde oppfylle. De unge ville tjent på at boligmarkedet fikk korrigere, de som kjøpte dyrt burde hatt seg selv å takke. Dette er nok en overføring til den udugelige generasjonen som ikke sparer fra de som er både eldre og yngre.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Tja, selve redningspakken er vel i utgangspunktet mer tenkt for å redde finansvesenet i landet. Jeg er vel strengt tatt mer villig til å betale 100.000 for å slippe å måtte gå tilbake til å drive byttehandel hver gang jeg skal ha meg noe. Det plager meg mye mer at jeg skal betale 100.000 hvert eneste år for å forsørge alle slags trygdemisbrukere og gud vet hva.

 

Men at sentralbanken senker styringsrenten nå som inflasjonen går helt løpsk og kronen stuper er jo helt på trynet. Bare fordi hylekoret som har kjøpt seg inn i boligmarkedet for dyrt nå sitter å klager over renten. Sentralbanken har en, og bare en jobb, og det er å bruke renten til å holde inflasjonen på 2.5% som igjen holder kronen sånn passe stabil. Det er ikke deres jobb å, med hjelp av styringsrenten, redde gud og enhver mann til å betjene lån som er for dyre for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...