Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bluescreen ved oppstart av Windows


Anbefalte innlegg

Jeg har en 4 år gammel pc som jeg har bygget om til HTPC. Noen dager er den helt umulig å starte, og jeg kan prøve å restarte 10 ganger, men får blåskjerm hver gang. Hvis jeg starter opp i sikkermodus fungerer den alltid helt greit. Andre dager fungerer den helt fint. Har formatert disken og lagt inn XP på nytt, noe som også var vanskelig å få til uten blåskjerm ved start av installeringsprogrammet.

 

Pc'en har

 

Asus K8N

AMD 64 3200+

2 GB RAM

Radeon X1950 Pro

 

Noen som vet hvor problemet kan ligge? Kan det være harddiskproblem når den plutselig fungerer helt fint igjen? Har to harddisker i den, så kan evt prøve å installere XP på den andre disken.

 

Vurderte å bare bestille nytt hovedkort, CPU, RAM og skjermkort, men rart at det er et problem som kommer og går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå får jeg ikke startet pc'en i det hele tatt. Og får heller ikke startet xp-installasjonen. Dette skjedde etter at jeg prøvde å installere xp på den andre harddisken. Skjermen blir bare svart etter at det står "Setup is inspecting your computer's hardware" eller noe sånt.

 

Kan det være et problem at jeg ikke formaterte den andre disken før jeg installerte xp? Har en del ting på den som jeg gjerne skulle latt ligge der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...