Gå til innhold

Problemer med å koble PC til RXV663


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har koblet laptopen min til forsterkeren via HDMI. Får bilde men ikke lyd.

Har sett gjennom innstillingene mine på forsterkeren og ser ut som jeg har valgt riktig, HDMI-inn fra PC til HDMI2, og på audio input valgte jeg HDMI, men fortsatt ingen lyd.

 

Før jeg fikk innkjøpt alt jeg trengte koblet jeg pcen til med phono-minijack bare for lyd, også dette fungerte.

CD-spiller er også koblet til med optisk, og dette også fungerer.

 

Har også koblet til PS3 via HDMI direkte til TV og optisk til fortserker, dette fungerer uten problemer med samme fremgangs måte som jeg brukte til PCen. (grunnen til at jeg ikke bruker HDMI til fortsterkeren her er at jeg trenger den siste HDMI kontakten til CD når det kommer)

 

 

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen forslag til åssen innstillinger? Siden igår ville jeg få lyd i PCen, så prøvde med en phono-minijack kabel, og fulgte samme fremgangsmåte som før, og fikk lyd igjen... De gangene jeg har prøvd med HDMI så virker det som pcen prøver å føre lyd via HDMI, etter det jeg ser i kontrollpanel.. Kan det hende at forsterkeren ikke støtter lyd og bilde samtidig via HDMI? Selv om dette tar bort poenget med HDMI... :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Som jeg skrev på Avforum, er jeg usikker på om denne receiveren støtter lyd fra PC, fra skjermkortet. Jeg husker at jeg leste noe i den duren før jeg selv kjøpte samme receiver. Uansett husker jeg ikke dette hundre prosent sikkert, så jeg får vel ta en google-runde når jeg kommer hjem. ;)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...