Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vanninntrenging på passat 2001 mod


torMAD

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

har en Passat som tar inn vann når det regner. Ettersom jeg bor i bergen er dette ganske alvorlig :tease:

 

Det som skjer når jeg da setter meg inn i bilen og kjører er at jeg hører vannet ligger i taket en plass (hvis ikke ørene mine lurer meg) jeg hører hvertfall blubblubblubblubblubb i bilen når jeg kjører.

 

Hvis jeg står slik at bilen heller fremover og mot høyre så regner det vann fra lysbryterne oppe i taket og ned langs høyre A- stolpe(?) fremme på bilen... hvis det har regnet mye så renner det en goood del før det blir "tomt"

 

Det jeg lurer på er altså

 

-Hva kan gjøres for å finne lekkasjen?

-Hva kan gjøres for å fikse lekkasjen?

-Er dette noe jeg kan gjøre selv eller må verksted ta seg av det?

-Hvis verksted må gjøre det, er det veldig dyrt? (vil gjerne beholde nyren min en stund til)

 

forresten så har jeg soltak hvis det gjør ting lettere på noen måte...

Endret av torMAD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vært borti dette før...

da var det 4 dreneringer for soltaket, de to bakerste som kommer ut under bilen hadde blitt tetta av sand og gjørme.

 

ser ut som to små gummiplugger som stikker ut under bilen. jeg bare klemte og pilla litt på den slik at dritten kom ut, og like etter kom noen desiliter med vann...

Lenke til kommentar

110% Garantert dreneringen til soltaket som har tettet seg som de andre her nevner.

Dersom du åpner soltaket ditt og ser inn i hjørnene på soltaket ditt, i rammen rundt hullet i taket så vil du se ett lite hull i hvert hjørne, forsøk å stake det opp med en stakefjær/ståltråd eller aller helst prøv med trykkluft å blås igjennom med det

For å sjekke etterpå åm de er åpne er det bare å helle litt vann inn i hullene å se etter om det kommer ut igjen under bilen din

Dette klarer du fint å ordne selv, ellers er det ikke mere en en 5-10 minutters jobb på ett verksted

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...