Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en fryse i bios


Anbefalte innlegg

Har et gigabyte X48 D5S som fryser før/i bios, den stoper på det hvite bios bildet der det står at man kan trykke del/F1 osv... Den kommer ikke vidre.. Det var under instalasjon av HK drivere maskinen stoppet først, så jeg restarta maskinen og etterdet har den fryst i bios..

 

Har prøvd å byttet minne/cpu/skjermkort oh testet minne i min andre maskin, alt av de funker..

 

PC har vert overklokket, men den var ikke overklokket under driver innstalasjon.. Vista var lagt inn på nytt før jeg prøvde å innstalere hk drivere..

 

Er det bare å knekke hovedkortet og gå i innskafelse av nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville prøvd å ta ut strømkontakten, deretter ut batteriet på hovedkortet i min. 10 sekunder. så inn igjen og starte på nytt.

 

bios er resetta mange ganger... Vis jeg venter 1 time, så kommer jeg inn i Vista.. Men masinen er et helvette og bruke, henger seg opp i 5minutter noen ganger...

Lenke til kommentar

Alt har vert byttet får å utelokke feil, har 3x 775socket pcer i huset..

Bios er av den nyste, og hk ble kjøpt når den kom ut får 5-6månder siden..

 

Men prøvde å resette bios uten å prugge ut strømen istad, jeg brukker en skrutrekker isteden for jumper... Men jeg boma på resett pinnene og kjørte skrutrekeren litt hard ned i hk, og pcen starta faktisk av det :blink: Og nå ser det ut som pcen kjører ganske normalt igjenn, etter at jeg dytta skrutrekker ned i hk..

 

Men vi får se hvor lenge det varer, kødder seg sikkert til igjenn når jeg bytter kabinett til helgen...

Lenke til kommentar

Måten du forklarer problemet på ser for meg ut som et hardisk problem! Prøv å se om den fryser før bios uten HDD? eventuelt cd-rom. Jeg har vært borti de merkligste problemer som at cd-rom (enda den ikka var i bruk bare koblet til) ga bluescreen og frys i windows.

 

Edit: Leste ikke siste posten din. Bra den starter nå. Får du lignende problem igjen, sjekk ut det med hdd uansett:)

 

Det kan jo ha vært en skrue løs på baksiden av hk forresten, som datt ut når du kakka borti med skrutrekkern?:p hehe

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Det kan jo ha vært en skrue løs på baksiden av hk forresten, som datt ut når du kakka borti med skrutrekkern?:p hehe

 

Ja et eller annet skjedde, det rareste var at pcen starta ha jeg dytta skrutrekkeren i hk'et..

 

Pcen funker som normalt nå iallefall, jeg prøvde uten hddene også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...