Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

rare farger på tv skjerm


Anbefalte innlegg

jeg har koblet TV'n min til pc'n via s-video. (ja vet dette er gammeldags men det er det eneste jeg har atm). Enten får jeg svart hvit signal eller masse rare farge nyanser da jeg har på clone mode på skjermen. ( i denne visningen klarer ikke filmer i VLC å spilles av på tv skjermen. ( tror det har med overføringen og gjøre ) da jeg har på dual view så er TV skjermen svart med masse hvite "careface" på "-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_" noe lignende slik.

 

Skjermkortet mitt er GeForce 7900 GT 256 mb http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324554

dette er det adapteret jeg får det dårlige bildet på http://content.answers.com/main/content/img/CDE/_VIDPORT.JPG

med vanlig svideo adapter er det ikke noe bilde : (

og Tv'n jeg har er gammel men den fungerer fint ellers, jeg spiller xbox 360 på den med fin grafikk osv.

 

men jeg får kunn bilde da jeg bruker en rar type s-video adapter en med masse farge utganger "grønn rød blå og gul" jeg bruker kunn den gule over til tv'n.

 

noen som vet hva feilen med fargenyanser eller svart hvit bilde. det med film hadde også vært bra hvis noen kunne hjelpe meg med. Vil helst bruke Tv'n til film.

 

Beklager dårlig input av linker. er ikke så flink med forum enda

Endret av Fockorized
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, du må sjekke at den s-video inngangen som du bruker på TV takler RGB signal. Ny tv skal klare dette, men gammel tv går nok ikke så kan være derfor du ikke får bilde på s-video kabelen.

 

Den overgangen er slik:

Den gule er compositt video og er dårligste måten å sende bilde til TV-skjermen din på, men burde fungere uten problem. Kan være pga kabelen og forstyrrelser som gjør at du får de hvite greiene på skjermen.

S-video nest dårligste, du vil få svart hvitt bilde om du kobler s-video til en scart som ikke tåler rgb signaler inn.

Den råde, blå og grønne er component og er beste analoge måte å overføre signalene på. Du sender hver farge i sin kabel og ikke som med compositt hvor alt blir sendt i samme kabel.

 

Så Det jeg ville sjekka først er inngangene dine på tv'n. Du har sikkert en scart eller to innganger bak. Ene er kanskje merka med RGB og da kan du bruke en enten scart-> s-video overgang å bruke s-video kabelen eller alternativt vil jeg tro at en scart-component overgang også vil fungere og gi deg beste bildet.

 

I tillegg må du også sjekke at du har rette oppdateringsfrekvensen (50 eller 60Hz gjerne) på den crt TVen du vil koble til. Pass på at du ikke setter det til nivåer som TVen og dataskjermen din ikke tåler.

 

Håper det hjeper litt. Husker jeg drev på med scart overganger til compositt for så til s-video og 10 meter lange kabler i "gamle" dager selv. Nå bruker jeg PS3 og streaming over nettet fra min PC...

 

PS, går ikke dette å gjøre med Xbox 360 og?

Dersom du har xbox 360 og pc på samme nettverk, kan du legge mediefilene dine i windows media player for så å hente de over nett, når du har satt opp at du skal dele filene på lokalnettet.

 

Her fant jeg en enkel guide om hvordan gjøre dette med Tversity:

 

http://www.tweaktown.com/articles/1002/pla...uide/index.html

 

Ta å sjekk det ut :)

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Bruker du media server/streaming funksjonaliteten blir det omtrent like lett.

 

Du starter server programmet og putter filene dine i foldere som du deler på nettet ditt. Så navigerer du dit med xbox maskinen, men du får forske videre :)

 

Jeg er i hvert fall godt fornøyd med hvordan det fungerer på ps3, så burde ikke være noe dårligere på xbox egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...