Gå til innhold

360 som extender


proturbo

Anbefalte innlegg

Har i dag en "gammel" Xbox 360 (en av de første utgavene) og den funker fint som extender for Vista Media Center. Skal ha en kjøkken TV hvor jeg har tenkt å bruke en 360 som extender.

Noen spørsmål

- Bråker de "nye" 360 like mye som de gamle. Da tenker jeg ikke på DVD, men på vifter. Synes den gamle bråker ganske fælt.

- Er det mulig å kjøre VGA ut på de nye 360'ene eller er det kun HDMI ? Den skal kobles mot en LCD monitor (ikke TV) som kun har VGA inn.

- Finnes det en fjernkontroll som ikke bruker infrarød, men som funker dersom Xbox'en ligger skjult ?

- Hvilken utgave trenger jeg for kun extender funksjonaliteten (skal mao. ikke brukes til spilling)

 

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg har skjønt deg rett, så skal du ha en XBOX 360 som media center PC? Siden du sa at du ikke skulle bruke'n til spilling. Hadde det ikke da vært billigere og finne en gammel satsjonær, evt. kjøpe ny? Blir vel fort billigere uansett.

 

EDIT: Så at du bare ville ha en extender. Men det finnes vel billigere extendere enn XBOX 360?

Endret av Vibetoon
Lenke til kommentar
Hvis jeg har skjønt deg rett, så skal du ha en XBOX 360 som media center PC? Siden du sa at du ikke skulle bruke'n til spilling. Hadde det ikke da vært billigere og finne en gammel satsjonær, evt. kjøpe ny? Blir vel fort billigere uansett.

 

EDIT: Så at du bare ville ha en extender. Men det finnes vel billigere extendere enn XBOX 360?

Hadde jeg hatt muligheten vill jeg bygget en mini-pc og brukt den som extender, men MVC støtter ikke softsled, og webguide duger dårlig med fjernkontroll etc. Derfor er eneste alternativ, slik jeg ser det en Linksys DMA 2100 eller en Xbox 360. Linksys'en er faktisk dyrere enn xbox'en, men er mer stillegående vil jeg tro. Dessuten har den "bare" HDMI/Component/composite etc. ut og ikke VGA ut, som jeg er helt avhengig av.

 

Har nå bestilt en Xbox Elite og en Arcade. Den som bråker minst beholder jeg og bruker som extender.

 

Har ikke funnet noen RF kontroller bortsett fra Logitech Harmony 895, som visstnok skal fungere på Xbox med rf (har ikke noen endelig bekreftelse på det). Den koster derimot 1990,- og blir litt dyr. Fant derimot en artig sak som kan erstatte den, men på en litt annen måte. Det er en IR extender som heter IR Bender. Dermed kan jeg putte Xbox'en inn i et skap og bruke vanlig IR remote mot extenderen. :w00t:

Lenke til kommentar
Hvis jeg har skjønt deg rett, så skal du ha en XBOX 360 som media center PC? Siden du sa at du ikke skulle bruke'n til spilling. Hadde det ikke da vært billigere og finne en gammel satsjonær, evt. kjøpe ny? Blir vel fort billigere uansett.

 

EDIT: Så at du bare ville ha en extender. Men det finnes vel billigere extendere enn XBOX 360?

Hadde jeg hatt muligheten vill jeg bygget en mini-pc og brukt den som extender, men MVC støtter ikke softsled, og webguide duger dårlig med fjernkontroll etc. Derfor er eneste alternativ, slik jeg ser det en Linksys DMA 2100 eller en Xbox 360. Linksys'en er faktisk dyrere enn xbox'en, men er mer stillegående vil jeg tro. Dessuten har den "bare" HDMI/Component/composite etc. ut og ikke VGA ut, som jeg er helt avhengig av.

 

Har nå bestilt en Xbox Elite og en Arcade. Den som bråker minst beholder jeg og bruker som extender.

Har ikke funnet noen RF kontroller bortsett fra Logitech Harmony 895, som visstnok skal fungere på Xbox med rf (har ikke noen endelig bekreftelse på det). Den koster derimot 1990,- og blir litt dyr. Fant derimot en artig sak som kan erstatte den, men på en litt annen måte. Det er en IR extender som heter IR Bender. Dermed kan jeg putte Xbox'en inn i et skap og bruke vanlig IR remote mot extenderen. :w00t:

 

 

ehmm... elite og arcade er helt lik i hardware (untatt hdd), så jeg skjønner ikke hvorfor den ene skulle bråke mindre enn den andre...

Lenke til kommentar
Hvis jeg har skjønt deg rett, så skal du ha en XBOX 360 som media center PC? Siden du sa at du ikke skulle bruke'n til spilling. Hadde det ikke da vært billigere og finne en gammel satsjonær, evt. kjøpe ny? Blir vel fort billigere uansett.

 

EDIT: Så at du bare ville ha en extender. Men det finnes vel billigere extendere enn XBOX 360?

Hadde jeg hatt muligheten vill jeg bygget en mini-pc og brukt den som extender, men MVC støtter ikke softsled, og webguide duger dårlig med fjernkontroll etc. Derfor er eneste alternativ, slik jeg ser det en Linksys DMA 2100 eller en Xbox 360. Linksys'en er faktisk dyrere enn xbox'en, men er mer stillegående vil jeg tro. Dessuten har den "bare" HDMI/Component/composite etc. ut og ikke VGA ut, som jeg er helt avhengig av.

 

Har nå bestilt en Xbox Elite og en Arcade. Den som bråker minst beholder jeg og bruker som extender.

Har ikke funnet noen RF kontroller bortsett fra Logitech Harmony 895, som visstnok skal fungere på Xbox med rf (har ikke noen endelig bekreftelse på det). Den koster derimot 1990,- og blir litt dyr. Fant derimot en artig sak som kan erstatte den, men på en litt annen måte. Det er en IR extender som heter IR Bender. Dermed kan jeg putte Xbox'en inn i et skap og bruke vanlig IR remote mot extenderen. :w00t:

 

 

ehmm... elite og arcade er helt lik i hardware (untatt hdd), så jeg skjønner ikke hvorfor den ene skulle bråke mindre enn den andre...

ok, mulig jeg har gjort litt dårlig research på akkurat det, men det blir artig å prøve dem opp mot hverandre uansett ;)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Xbox Arcade som jeg bruker som extender med HDMI mot en 26" på kjøkkenet. Den er koblet via w-lan mot en pc som kjører Vista Media Center med tv-kort. Funker som smurt pudding!

Arcaden jeg har stående der bråker betydelig mindre enn min gamle 20GB premium som jeg har i stua. Bruker også den lille fjernkontrolleren som fulgte med Premium når den ble lansert. Signalet går over IR, har ikke sett noen som bruker andre signaler (men du kan jo fint bruke standard trådløs kontroller da).

Du kan fint kjøre VGA istedet for komponent/hdmi, dersom du kjøper VGA kabelen til Xbox 360.

 

Kjøp Xbox Arcade som er billigst. Den fungerer utmerket som extender, tror kun jeg fikk med kompositt kabel til den.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en Xbox Arcade som jeg bruker som extender med HDMI mot en 26" på kjøkkenet. Den er koblet via w-lan mot en pc som kjører Vista Media Center med tv-kort. Funker som smurt pudding!

Arcaden jeg har stående der bråker betydelig mindre enn min gamle 20GB premium som jeg har i stua. Bruker også den lille fjernkontrolleren som fulgte med Premium når den ble lansert. Signalet går over IR, har ikke sett noen som bruker andre signaler (men du kan jo fint bruke standard trådløs kontroller da).

Du kan fint kjøre VGA istedet for komponent/hdmi, dersom du kjøper VGA kabelen til Xbox 360.

 

Kjøp Xbox Arcade som er billigst. Den fungerer utmerket som extender, tror kun jeg fikk med kompositt kabel til den.

 

XBox'ene har kommet, så jeg skal teste i kveld. Kjøpte også en IR bender og testet den mot min gamle XBox. Det funker som smurt. Da kan jeg hive Xbox'en inn i kjøkkenskapet og legge IR benderen oppå skapet.

 

Har en gammel Media Center kontroll og den funker out of the box mot XBox'en, så jeg slipper å kjøpe en ny fjernkontroll :) Ved å trykke Media Center knappen på fjernkontrollen starter den XBox'en i extender modus. Nice!

 

Interessant at du kjører Wifi. Trodde det kanskje vill være litt ustabilt, så jeg kjøpte en startpakke med Homeplugs fra komplett (890,-) og har tenkt å kjøre det over strømnettet. Har i dag en HomeServer som også går på homeplug og har rundt 30Mbit overføring.

 

Dette blir bra :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Fjernkontrollen bruker IR ja. Noen som vet hvordan jeg kan unngå at fjernkontrollen påvirker laptopen min? (det er ingen mulighet for å disable ir under datamaskinbehandling)

Lenke til kommentar

Ok, da var begge xbox'ene pakket ut og fyrt opp. Satte alle 3 ved siden av hverandre, altså 1 gammel xbox (20GB hd), 1 Arcade og 1 Elite. For å være helt ærlig hørte jeg ikke noe særlig forskjell på viftestøy. Alle 3 har den sjenerende xbox vifta.

 

Kan dermed bare konstatere at xbox bråker ;)

 

Ser ut til at neste prosjekt blir denne her, hvis den kan drepe vifte støyen :)

 

Ellers fungerer xbox'en ypperlig som extender. Har lagt den bak kjøleskapet hvor jeg har en 15" monitor og bruker IR bender til styring. Det funker helt utmerket. Eneste jeg ikke har fått til er å justere volum med Media Center kontrollen. Ikke noe big deal, da jeg har en volumknapp på høyttalerne.

Lenke til kommentar
Kan dermed bare konstatere at xbox bråker ;)

 

Ser ut til at neste prosjekt blir denne her, hvis den kan drepe vifte støyen :)

 

Støy fra Xboxen har aldri plaget meg noe, verken med min generation 1. premium eller nye arcade. Merker at arcaden bare bråker halvparten av det den gamle premium'en gjør. Stort sett har jeg på såpass med lyd på spill, film og tv at jeg ikke hører det uansett ;)

 

Har snust litt på en Lian Li case til Xbox'en selv, bare synd at all garanti ryker når man piller den fra hverandre. Nå er det jo bare å sende inn boxen til M$ hvis den ryker, så får man den levert på døren noen dager senere.

Lenke til kommentar
Kan dermed bare konstatere at xbox bråker ;)

 

Ser ut til at neste prosjekt blir denne her, hvis den kan drepe vifte støyen :)

Her har Rune Fjeld Olsen fra VG testet denne. Kan muligens være interessant før du setter i gang :)

Det er samme konklusjon som jeg har lest andre steder, og det er vifte støyen som er viktig for kjøkken tv'en min. Den kommer aldri til å bruke DVD spilleren, så jeg tror gevinsten for min del vil være betydelig.

At xbox'en støyer ved spilling i stua er ikke noe problem. Der er det nok av god lyd uansett ;)

 

Noen som har sett noen video opptak med XB01 som gir et inntrykk av vifte støy ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...