Gå til innhold

X3 - terran conflict. Spilltips.


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Slenger meg på her!

 

Har spilt X3 terran conflict i noen timer nå, og må ærlig innrømme at jeg ikke skjønner bæret?!? :p

 

Bare noe så banalt som å tjene penger, kjøpe våpen osv? Må si at spillet er ikke akkurat intuitivt :p

 

Er det noen "komme-i-gang-guide" eller lignende som noen vet om?

Lenke til kommentar

Husk at X-serien er ikke som NOE annet space "arcade" spill dere har testet tidligere. Høy inngangskurve, samt masse å lære seg, er nok mer likt MS Flight Sim. enn Freespace/Freelancer spillene.

 

Sjekk Wikipedia for litt info på story fra de tidligere spillene, f.eks.

 

Selv så er jeg nybegynner, da jeg venter på min kopi fra Play.com.

 

Regner med å teste litt igjennom julen. Dette er nok et spill man kan bruke 100+ timer på.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Skal du tjene penger i terran conflict kan du jo bygge deg fabrikker. Det er ivertfall min måte. For og gjøre det mulig trenger du litt penger. Start gjerne med og fullføre hovedoppdrag for terran rasen. Da får du noen fly gratis som kan selges, samt penger for noen relativt enkle oppdrag. Så snart du har spart opp 1 mill credits kan du leie en Freighter. De finnes i de fleste hovedsystem til de forskjellige raser. Mitt tips er og starte opp en Wheat Farm fabrikk eller Cahoona Bakery fabrikk i Argon Prime sektoren. Da sanker du fort noe gryn til og starte opp en ny fabrikk, så en til, så en til... Bruk det raskeste skipet du har til og scoute rundt. Husk at en må leie freighter for og bygge fabrikker. Og save ofte. De forkjellige rasene tilbyr forskjellige sorter fly. Her er det lett og gjøre en tappe, sørg derfor og alltid ha en save til backup før du handler :)

 

NB! Det finnes flere gratis forlatte fly rundt i X-universet. Disse eg sinnsykt greie og ha i starten, men jeg vil ikke røpe hvor de er med mindre noen spør først.

 

Si ifra dersom det er noe mer!

Endret av Vamp069
Lenke til kommentar

Jeg finner det behagelig å gjøre kampoppdrag, og tjene rått på caps og missiler fiendene mister.

Det å tjene penger på å drepe ting er nemlig blitt smidigere enn det var i reunion.

 

Hvis du spiller "terran" starten får du etterhvert et skip som heter "Vidar", dette er en m6 med skjoldkapasitet på 5x200, og i tillegg til kapasitet til 8 lasere foran har det to tårn med plass til to lasere.

 

Hvis du gjør kampoppdrag et par timer finner du deg plutselig i en situasjon med noen millioner på konto og mulighet til å starte med fabrikker hvis det frister mer:)

Lenke til kommentar

Jeg forsyner hele vestsiden av X-universet med resurser av alle slag. Har ikke startet selve hovedoppdraget enda. Ble så dritt lei av det dårlige skipet jeg startet med. Så jeg skaffet en carrier class med 60 nova i. Håper det hjelper. Skal starte på hovedoppdraget nå. Har 38 fabrikker og tjener mellom 50-100 millioner credits pr døgn. Målet mitt er: stabilt forsyne hele X-Universet med resurser, samt stå for utryddelse av Khaak & Xenon.

 

Hva er deres mål i X3TC?

Lenke til kommentar

har to av de tidligere x3 spillene. Men synest de var litt vanskelige å sette seg inn i. Hadde for eksempel ikke sjangs til å ta de piratene jeg skulle slosst mot på grunn av at de for så mye kjappere en meg at jeg ikke kunne treffe de. derfor gikk jeg lei.

 

Er dette ett "problem" i terran conflict?

Lenke til kommentar

Tusen takk for masse svar! =) Kult at noen svarer på banale spørsmål :p

 

Her kommer flere:

 

1. Hvordan plukker man opp ting fienden legger fra seg?

 

2. Hva er "gode" våpen i spillet? Og hvor kjøper man de?

 

3. Fikk nettopp et M4-skip(Rapier), har det man får fra starten (M5-Sabre) fra før, er det lurt å bytte? Ser at det jeg allerede har er dyrere, raskere, har plass til flere våpen osv, men spør likevel :p

 

Nok engang takk for svar! =)

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt det du allerde sitter i. Det er mye bedre. Det andre er raskere og fint og scoute sektorer med. For og plukke opp ting fienden mister, kjører du bare på det. Da legger det seg automatisk i cargo lasteplanet på skipet ditt. Men prøv og bruk liten fart idet du "kjører" på varen. Mitt favoritt våpen er High Energy Plasma Thrower. Det passer til de fleste M3 figher skip og er ett av de bedre til sin sort. M3 er graden over M4-skip som det du sitter i nå. De koster litt, og krever at du har noenlunde godt rykte på deg. Alle equipment docs selger våpen, skjold og diverse. Alle hovedsektorer til de forskjellige rasene har slike. Så det er egentlig bare og dra på skattejakt :)

 

Mye er dyrt og krever som sagt godt rykte, mitt tips er derfor og gjøre oppdrag eller trade deg til penger og rykte. Fabrikker fungere utmerket. Sjekk denne siden: http://eng.x3tc.ru/

 

Mvh.

Lenke til kommentar
NB! Det finnes flere gratis forlatte fly rundt i X-universet. Disse eg sinnsykt greie og ha i starten, men jeg vil ikke røpe hvor de er med mindre noen spør først.

 

Hvordan kaprer man disse skipene? :p

 

Er det mulig å flytte på skip uten å måtte manøvrere de selv, f.eks ha alle på en "home base"?

Lenke til kommentar
NB! Det finnes flere gratis forlatte fly rundt i X-universet. Disse eg sinnsykt greie og ha i starten, men jeg vil ikke røpe hvor de er med mindre noen spør først.

 

Hvordan kaprer man disse skipene? :p

 

Er det mulig å flytte på skip uten å måtte manøvrere de selv, f.eks ha alle på en "home base"?

 

For å ta over et skip inger eier (det står stille, er blått) må du ut i romdrakten din og nærmere enn 40-50 meter, velge skipet og trykke på "claim".

 

Du kan gi alle ordre til alle skip du eier, uten å være i dem. Du kan også gruppere dem i "wings" som kan få kollektive ordre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte spillet i sta, fikk lyst på det etter å ha lest posten her pluss sett en del filmer på sia :)

 

Men hver gang jeg prøver å starte det opp får jeg dene feilmeldinga:

 

"Please insert original DVD of "X3 Terran COnflict"!

 

Noen andre osm har vært borti denne feilen? Prøvde å søke rundt på nett, men fant aldri noen tips som hjalp...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei!

 

Skal du tjene penger i terran conflict kan du jo bygge deg fabrikker. Det er ivertfall min måte. For og gjøre det mulig trenger du litt penger. Start gjerne med og fullføre hovedoppdrag for terran rasen. Da får du noen fly gratis som kan selges, samt penger for noen relativt enkle oppdrag. Så snart du har spart opp 1 mill credits kan du leie en Freighter. De finnes i de fleste hovedsystem til de forskjellige raser. Mitt tips er og starte opp en Wheat Farm fabrikk eller Cahoona Bakery fabrikk i Argon Prime sektoren. Da sanker du fort noe gryn til og starte opp en ny fabrikk, så en til, så en til... Bruk det raskeste skipet du har til og scoute rundt. Husk at en må leie freighter for og bygge fabrikker. Og save ofte. De forkjellige rasene tilbyr forskjellige sorter fly. Her er det lett og gjøre en tappe, sørg derfor og alltid ha en save til backup før du handler :)

 

NB! Det finnes flere gratis forlatte fly rundt i X-universet. Disse eg sinnsykt greie og ha i starten, men jeg vil ikke røpe hvor de er med mindre noen spør først.

 

Si ifra dersom det er noe mer!

 

Da spør jeg ;D Hadde vært kjekt å finni noen nye skip til å begynne med. Har et kart over alle sectorer, men ser ikke ut til at de står der. http://eng.x3tc.ru/x3_tc_map/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...