Gå til innhold

XP på asus eee


Anbefalte innlegg

Hei, jeg prøver desperat å få lagt inn XP på min Asus EEE 900 nå ettersom alle linuxdistroene jeg har prøvd er fuck'd, og jeg gidder ikke bruke xandros.

 

Har en 1GB minnepenn (Kingstond datatraveler) som jeg har prøvd. Hadde XP lagt inn på denne pennen, så den boota rett fra den, men når jeg kobler den i EEE'n kommer det bare opp en oversikt med "unetbootin" (forøvrig det programmet jeg brukte til å legge inn XP på minnepennen hvis jeg husker rett) med en liste over ingenting.

 

Så nå prøver jeg da denne guiden for å få innstallert XP på pcn;

 

http://www.eeeguides.com/2007/11/installin...b.html?fe5f1540

 

Men her kommer jeg også til en stopp, etter jeg skal åpne cmd å skal finne bootsect og alt det der stopper jeg. Vet ikke hvilken kommando eller noe jeg skal bruke.

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er forøvrig en norskspråklig guide av det dere prøver på. Virker rimelig identisk med den engelske versjonen.

 

Antar det dere prøver å gjøre er å navigere dere frem til der dere la filen bootsect.exe. For å gå til mapper i cmd, kan dere bruke kommandoen cd. F.eks. cd X:\bootsect\ . Når dere har riktig mappe valgt, er det ikke verre enn å kjøre kommandoen bootsect.exe /nt52 X: (bytt ut "X" med bokstaven som er angitt USB-pennen hvor installasjonen skal ligge).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...