Gå til innhold

nat type failed


theGunner76

Anbefalte innlegg

hei sliter med å få nat 2 til ps3'n min.

oppkoblingstesten er positiv helt til nat type - da jeg får feilmeldingen "nat failed (error 80130203"

 

Internettlinjen min går fra modemet (zyxel prestige 600) til routeren (gigabyte gn-br01g) og fra routeren til datamaskinen og ps3'n. Jeg har opprettet en static ip på ps3'n og jeg er sikker på jeg har åpnet portene, da jeg har gjort samme prosedyre på ulike programmer på datamaskinen, med hell. Jeg har satt zyxelen i dmz og også satt dmz på den statiske ip'en til ps3'n i routeren min. Jeg har prøvd både med upnp av og på, men like vel får jeg ikke nat 2.

 

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre? kan det være en konflikt mellom modemet mitt og routeren min? nå har jeg faktisk ikke prøvd å kjøre linken direkte fra modemet til ps3'n, men skulle gjerne ha hatt både pc og ps3 oppkoblet.

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert ikkje einaste som slit med det der nei, men har vore ein del tråder om dette.

 

Sjølv gav eg opp med å få til routern min, og kjøpte like greit D-Link DES-1005D Switch 5P 10/100 frå komplett og gjekk utenom router. Då løyste alt seg, både for PS3 og X360.

 

Ellers kan du sjå om du finn løysing for routern din her.

 

Har desverre alt for liten kunnskap om oppsett på nettverk etc til å kunne hjelpe deg noke meir, men håper det løyser seg for deg, for er eit kjipt problem.

 

Lukke til :)

Lenke til kommentar

en switch hadde vært greit ja, men skulle gjerne ha beholdt det trådløse internettet også... prøvde å sette ps3'n direkte til modemet og da funket det uten problemer så det må være noe mellom router/modem... altså ingen krise her, men man kan liksom ikke la seg stoppe av overmakta! :innocent:

 

har trålet webben og det finnes mange "løsninger" når jeg søker, men ingen som fungerer i mitt tilfelle... blir litt små irritert her jeg sitter :)

Lenke til kommentar

Da var det endelig ordnet! :new_woot:

 

skal ikke skryte på meg å ha funnet ut dette selv, men for de som lurer måtte jeg

 

Resete gigabyte-ruteren

Logge inn på Gigabyte-ruteren og slå av DHCP

Sette ledningen fra Zyxel i en av LAN-portene på Gigabyte-ruteren

ps3 og pc settes til å motta ip automatisk

 

Er vel det samme som å bruke en switch, så... tusen takk for hjelpen :thumbup:

Endret av theGunner76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...