Gå til innhold

TV kort som ikke fungrer imot RF-Modulator


larrylu

Anbefalte innlegg

jeg har et "TerraTec Cinergy 2400i DT MCE, DVB-T, PCI-Express 1x, Dual-Tuner"

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=31460...sts#ProductTabs

 

Det som er problemet er et at i huset mitt så jeg gjort det sånn at Parabol og Bakkenett går inn på hver sin RF-modulator kanal.

 

så tver i huset søker den opp som en ny tv kanal. så alle kan se på det parabol på alle tver (samma kanal) men det går greit.

 

men tv kortet klarer ikke få søkt opp de 2 kanalene. er det noe spesiel instilling jeg må eller søtter bare ikke kortet analoge singaler? noen som har noen tips her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei hvordan skulle det kunne søke opp kanaler med RF-signal. Kortet støtter kun DVB-T. Jeg ser det er flere som ikke helt forstår forskjellen på standardene som finnes og dessverre går til anskaffelse av kort som overhodet ikke dekker behovet. Her en en liten oversikt:

 

DVB-C - digital kabel-tv

DVB-S - Satelittmottak med standard oppløsning

DVB-S2 - Satelittmottak med HD oppløsning

DVB-T - Digital bakkenett (Riks-TV i Norge)

Analog - Gammelt bakkenett som nå stenges + kabel-tv uten dekoder. Dvs, kan du ta inn signalene direkte i TV'en uten noen form for dekoder så er det nok analogt. Unntaket er Riks-TV hvor de nå begynner å støtte nye TV'er med innebygd dekoder for DVB-T.

 

Husk at det ikke er gitt at et kort kan dekode signalene som mottas, de aller fleste programmer et kodet og det kreves tilleggsutstyr i form av en CAM og eventuelt en CI-modul som støtter CAM'en. I tillegg må du ha et programkort fra dem som distribuerer signalene. Har du kabel så sjekk med leverandøren av signalene om de støtter HTPC-utstyr og eventuelt få en anbefaling av dem før du går til anskaffelse av et TV-kort.

 

Lykke til!

 

Mvh

DolKbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...