Gå til innhold

Dere som tidligere fremkalte bilder hos Direkte Foto- hvor fremkaller dere nå?


Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært kjempefornøyd med Direkte foto.

Har prøvd Fotolabo -ikke fornøyd da bildene kom tilbake i hulter til bulter og hadde ikke filnavn bakpå (kanskje ikke så vesentlig for alle, men jeg pleier å fremkalle ca 600 bilder i slengen og da sparer jeg mye tid på at filnavnet er bakpå samt at bildene kommer i rekkefølge tilbake)

 

Har prøvd Elkjøp -ikke fornøyd. Bildene var mye mindre i størrelse (10*13 var IKKE 10*13) og bildene var ikke klare, ikke fine i fargen.

 

Jeg har prøvd noen flere, men det begynner å bli så mange år siden at jeg husker ikke lenger.

 

Lastet ned programmet til Japan Foto for fremkalling, men fikk det ikke til å virke.

 

Synes det er veldig trist at Direkte Foto solgte til Foto Knudsen, var så utrolig greit å laste opp om kvelden, og hente dagen etterpå i tillegg til kjempegreit program og bra bilder.

 

Hvem anbefaler dere /hvem bruker dere etter å ha brukt Direkte Foto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får programmet til Japan Photo til å fungere på evt. en annen maskin, ville jeg forsøkt det. De bruker samme laboratorie som Elkjøp, men i følge dem selv, så benyttes det bedre papir. Men det blir nok ikke optimalt da hele prosessen er helt automatisk. Jeg har sett mye rart fra både Elkjøp, Japan Photo og Fotoknudsen.

 

Vil du ha optimal kvalitet, bør du velge en fotoforhandler som fortrinnsvis har eget laboratorie, og som har manuell justering og kontroll av hvert bilde. Spør de også om papirkvalitet, og rutiner mtp. renhold (hver dag, storrengjøring en gang i måneden), utskifting av kjemi (skal skje i følge fastsatte krav) og kalibrering (helst hver dag). Kan de svare tilfredsstillende på alt det, så er bildene dine stort sett i gode hender. De er stort sett litt dyrere, men som alltid så får man stort sett det man betaler for.

 

Men jeg ville sendt et knippe bilder, de samme bildene, til et utvalg fotoforhandlere og laboratorier og sjekket etterpå hvilke bilder du er mest fornøyd med. Velg noen bilder som du vet setter krav til maskinene og operatørene (farger, skarphet, eksponering) så kommer nok svaret av seg selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...