Gå til innhold

Project ?


Car1man

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal ha prosjekt i elektronikk.

men jeg vet ikke helt hva jeg skal lage.

det må være noe innen elektronikk og noe som har

med pc og gjøre. tenkte litt på viftekontroller.

men det blir litt for enkelt, men hvis det er noen

som har forslag til en avansert viftekontroller kan det bli aktuelt.

 

Takk på forhånd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo lage en sinna 24v variabel strømforsyning med noen og 30-40amp så kan jeg kjøpe den av deg etterpå hvis den ikke blir altfor dyr...eller få tegningene. Da hadde du hjulpet mange overklokkere hvis du hadde publisert en slik en samt å gitt ut tegningene. Du har kansje ferdige tegninger i boka di!? Hvis du har det hadde du giddet å maile meg det på [email protected]

Lenke til kommentar

Viftekontroller behøver ikke være enkelt. HVa med å lage en temperaturstyrt viftekontroller som har mulithet til å fin-tunes slik at den stilles inn på nytt når man kjøper nye vifter.

 

Ett annet prosjekt som kan bli gnaske heftig er temperatur-overvåkning, med micro-controller som sender data tilbake til pc'en med muligher for å logge temperaturendringene. Et slikt prosjekt kan være veldefinert til et bruker-område (PC) samtidig som man lærer mye elektronikk som kan brukes mange andre steder.

Lenke til kommentar

Ja! En tempratur-sensor, der alt blir vist på et LCD display på kabinettet! Der kan du ha ca.5 sensorer (CPU,GPU,Chip,kabinett-temp,rom-temp). Det hadde vert bra det! Eller en strømforsyning med STOR kapasitet! Som kjører på 12V og 24V. Lager du strømforsyning, så MÅÅÅÅÅÅ du legge koplings-sjemaet ut på nettet! Eller kan jo du bare maile det til meg (og Blackice seff). Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar

Jepps!

Lag tempmålere for alt av dingser som tynes i de stakkars kassene som overklokkere landet over har!

 

Hva med styring av RPM i vannpumpa, basert på tempen i CPU? Spesialtilpassa vannblokker med innebygd tempmåler. Platina, hehe :grin:.

 

Og seff ingen av/på regulering. her snakker vi kontinuerlig justering med små måleintervaller, eller hva?

 

Artig å se hva det blir til.

Lenke til kommentar

eller hvorfor ikke en strømforsyning til peltier ellemen som kan justeres + et par ekstra uttak til vifter som oxo kan reguleres + temperatur sensorer som kan regulere RPM'en på viftene (alt med et pent lite LCD display, som i forgrun som viser all informasjom( om hastighet,temp,spening på peltieret+++++))

(må ha med en ting til, det hele burde ta så liten plass som mulig )

:smile: det hadde vert KONGE det så kan du selge det hele til meg eller legge ut tegningene og hvor man får dellene :smile:

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...