Gå til innhold

PS3 og NAS Streaming (LACIE 1TB)


onkeljan

Anbefalte innlegg

Hei, har en lacie 1 tb nas disk som jeg gjerne skulle delt mine filer til min ps3, hvordan får man til dette? har klart å dele fra min andre pc, men kommer ikke inn på noen slags run kommando på nas disken og får innstallert programmvare (f.eks tversity) til å dele dette med ps3... forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, har en lacie 1 tb nas disk som jeg gjerne skulle delt mine filer til min ps3, hvordan får man til dette? har klart å dele fra min andre pc, men kommer ikke inn på noen slags run kommando på nas disken og får innstallert programmvare (f.eks tversity) til å dele dette med ps3... forslag?

Det blir nok problematisk da NAS-bokser ikke har noe særlig støtte for transcoding (Eller kanskje noen har?), så det eneste PS3-en din klarer å lese er format/kodek som er innebygget i avspilleren til PS3. Hvis NAS-et ditt har støtte for UPnP så må du aktivere dette, samt på PS3-en.

 

Tror ikke det er noe særlig mer enn det som skal til, i verste fall kan du installere en medieserver på en PC og så mappe opp nettverksdisken derifra og på den måten få tak i media via PC-en. Kan anbefale TVersity om du bruker Windows (Støtte for transcoding, fungerer så som så med .mkv) og MediaTomb/MythTV om du bruker Linux.

Lenke til kommentar
Hei, har en lacie 1 tb nas disk som jeg gjerne skulle delt mine filer til min ps3, hvordan får man til dette? har klart å dele fra min andre pc, men kommer ikke inn på noen slags run kommando på nas disken og får innstallert programmvare (f.eks tversity) til å dele dette med ps3... forslag?

 

For å slå det fast veldig fort: En slik NAS server kjører ikke Windows så du får neppe installert TVersity eller noen annen form for Windows software på den.

 

Hvis dette er "ethernet big disk" så kjører den Linux og er teoretisk hackbar til å installere egen software på. Om dette ligger innenfor ditt kompetanse nivå får du svare på.

 

Hvis NASen støtter fil-browsing via Http så kan du bruke web-browseren til PS3'en til å navigere frem til fil(m)en og spille den av.

 

Men jeg ser også at andre Lacie enheter støtter uPnP så da burde PS3'en oppdage den som en mediaserver hvis du skrur det på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...