Gå til innhold

Får ikke GPS på Nokia e66


Victorino

Anbefalte innlegg

Heisann.. kjøpte meg E66 i går, med Chess abb, men bruker det gamle One Call sim kortet inntil videre. Noe jeg gleda meg til var GPS greia, men når jeg går inn på gps og GPS-data og deretter posisjon, så får jeg bare: venter på GPS (på bredde) og dette står og står uten at noe skjer? Har slått av alt bortsett fra innebygd GPS. Noen som vet hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei én til i E66 klubben her ja:-)

Har du lastet inn tilgangspunkter (mms/wap inst. for OneCall)?

Hvis du har slått av alt av innstillinger utenom "integrert GPS", så er du nødt å være utenfor for å få inn signaler på GPS'en. Hvis du har datatilkobling (3G/gprs) og aktivert "Assistert GPS" så vil du kansje få inn en posisjon innendørs også. Jeg husker ikke om min brukte ekstra lang tid (kansje flere min) første gangen, men det er naturlig for en gps hvis AGPS er slått av.

GRATTIS me ny tlf;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

Vurderer også E66. Må ha ny telefon i løpet av de neste par ukene. (Den gamle dør!)

Hvordan er det med kart på Nokia telefoner, kan man laste dem ned hjemme over PC? Slik at man har ALLT kartmaterialet på telefonen. På Sony Ericsson telefonene går jo all kartnedlasting over nettet, med alt hva det innebærer av dyr datatrafikk (Ettersom jeg er mye utenlands!)

Lenke til kommentar

Husk også at GPS er glad i og ha klar sikt mot himmelen, så sitter du inne i huset ditt er det ikke sikkert den får kontakt med satelitten sin.

 

Ja, du kan velge om du vil laste ned kart via PC på forhånd, eller om du vil laste ned fortløpende på mobilnettet.

OK, takk! Da tror jeg det blir Nokia. Har fått noen kraftige regninger på grunn av datatrafikk så derfor blir det nok ikke Sony Ericsson ihvertfall.

Kan vel det på SE også? :)

Lenke til kommentar
Husk også at GPS er glad i og ha klar sikt mot himmelen, så sitter du inne i huset ditt er det ikke sikkert den får kontakt med satelitten sin.

 

Ja, du kan velge om du vil laste ned kart via PC på forhånd, eller om du vil laste ned fortløpende på mobilnettet.

OK, takk! Da tror jeg det blir Nokia. Har fått noen kraftige regninger på grunn av datatrafikk så derfor blir det nok ikke Sony Ericsson ihvertfall.

Kan vel det på SE også? :)

 

Jaha!? Kan man laste ned kart på Sony Ericsson mobiler hjemme, slik at man unngår økt datatrafikk? Jeg hadde forstått det slik at all kartnedlasting til SE går over nettet. Nå skjønner jeg ingenting! :hmm:

Lenke til kommentar
*

Jaha!? Kan man laste ned kart på Sony Ericsson mobiler hjemme, slik at man unngår økt datatrafikk? Jeg hadde forstått det slik at all kartnedlasting til SE går over nettet. Nå skjønner jeg ingenting! :hmm:

Har aldrig brukt GPS på SE telefoner før, men sonyericsson.com sier da så.

Kan jeg laste ned kart til forhåndsinstallering i telefonen?

Ja, du kan laste ned og forhåndsinstallere kart over utvalgte byområder fra www.MyWayfinder.com. Kartene kan så overføres fra PC-en til mobiltelefonen via Bluetooth, Infrarød eller USB-kabel, og installeres i Annet-mappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...