Gå til innhold

Bluescreen, restart av seg selv, uten bilde (problem)


Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har et problem med maskinen min her.

 

Spesifikasjoner:

AMD XP2200+ ~1.8GHz

ABIT KX7-333

512MB DDR RAM

ASUS GeForce TI4200 128mb

360W Strømforsyning

360GB disk plass

 

 

Over til problemet igjen.

 

Prøver jeg å starte Windows XP pro, stopper maskinen etter ett minutt.

Alt låser seg, og jeg får enten bluescreen eller maskinen starter på nytt og da uten at jeg får skjermbilde. Jeg har prøvd med 2 andre 3dkort og jeg får kun samme problemet.

 

Dette er hva som står når jeg får bluescreen:

 

A Problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

 

If this is the first time you've seen this stop error screen,

restart your computer. If this screen appears again, follow

these steps:

 

Check to make sure any new hardware or software is properly installed.

If this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer

for any windows updates you might need.

 

If problems continue, disable or remove any newly installes hardware

or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.

If you need to use safe mode to remove or disable components, restart

your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then

select safe mode.

 

Technical information:

 

***STOP: 0x00000050 (0xFF880003, 0x00000000, 0x807C9152, 0x00000000)

 

__

Jeg har også prøvd å dratt ut alt som tar strøm, som PCI kort, cdrom/brenner og harddisker. Jeg får samme melding når jeg booter fra cdrom uten at harddisker er i og ingen harddisker er koblet til. Dvs kun cdrom, ram, cpu, og 3dkort er i. Er jeg i bios i ett minutt starter masinen seg på nytt og jeg fil ike få noe skjermbilde. Jeg har prøvd å resette BIOS'en, men dette hjelper lite.

 

Når jeg har den ene harddisken tilkoblet slik at jeg ommer inn i windows restarter masinen seg med en gang. Jeg klarte en gang å være kjapp nok til å få se event viewer. Jeg så noen error linjer der det stod "DCOM" eller noe slikt. Jeg rakk ikke mer før maskinen nok en gang tok kvelden.

 

Håper noen kan hjelpe meg med dette irriterende problemet.

Ingenting ser ut til å hjelpe utover det jeg har prøvd.

På forhånd, takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dcom errorer står i min logg og og min maskin fungerer kongebra, hvis du har overklokket sett tilbake, og pas på at du kjører cas eller cl 2.5 i stedet for 2, dette gjøres i bios

 

Siste løsning kan være andre minnebrikker, (hvor mange har du?, kjør med bare en hvis du har vfler, hva skjer?)

Lenke til kommentar

dette er ille, da vet jeg ikke. Cas står det eller så står det CL som skal være på 2.5, det løste problemet mitt når jeg fikk de feilmeldingene, det stod på 2.

 

Men at den ikke finner hd, aldri opplevd. Hva skjer etter du trykker på knappen?

 

Kanskje oppdatere bios?, den høres fryktelig ustabil ut, har du trykket rambrikkene helt ned?

Lenke til kommentar

Et lite søk i google på PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA ga meg denne: http://www.microsoft.com/technet/treeview/...md_stp_ccgm.asp

 

Stop 0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

The Stop 0x50 message indicates that requested data was not in memory. The system generates an exception error when using a reference to an invalid system memory address. Defective memory (including main memory, L2 RAM cache, video RAM) or incompatible software (including remote control and antivirus software) might cause Stop 0x50 messages.

 

This Stop message has four parameters:

1. Memory address that caused the fault.  

2- Type of access (0x00000000 = read operation, 0x00000001 = write operation).  

3. If not zero, the instruction address that referenced the address in parameter 0x00000001.  

4. This parameter is reserved (set aside for future use).

 

Resolving the Problem

- If you added new hardware recently, remove and replace the hardware to determine if it is causing or contributing to the problem.

- Stop 0x50 messages can also occur after installing faulty drivers or system services. If the file name is listed, you need to disable, remove, or roll back that driver.

 

Med andre ord, dette kan både være hardware og software feil.

Har du installert noen crappy drivere (beta-versjoner eller noe sånt).

Eller har du fått en sprekk i kjerna på CPUen?

Og er det når du kjører et spesielt program at maskina stopper?

 

Det er så mye du kan velge mellom...

Lenke til kommentar

hmm. intressant.

Jeg har invistert en IDE kontroller.

Slik at jeg kan ha min 3 HDD på 160gb.

Da jeg satt i dette kortet har probleme kommet.

Det er også bios på dette kortet, dvs jeg kjører 2 "bios'er" på en maskin.

Jeg aner ikke hvor vidt dette er lurt.

Jeg fikk nå en ny melding da jeg satte inn alt av hardware igjen (vifte kontroll, HDDD'er, brenner,cdrom, pci kort osv.)

 

Melding

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

__

 

Hva dette skulle beyt aner ikke jeg.

Er det noe jeg skal gjøre for at min tredje disk skal fungere ?

Jeg kommer inn i windows, men maskinen skrur seg av etter dette. Jeg må da resette bios for å få skjermbilde igjen.

Dette begynner å gå meg på nervene.

 

Kontrollern finner min 160gb disk men jeg får allikevel samme feil.

En annen ting, skal jeg sette min tredje hddd som master ? i å med at den står på en kontroller og ikke rett i hovedkortet ?

 

Takk for svar, jeg skal prøve å søke litt rundt og lete. Finner dere noe som kan være relevant til dette problemet håper jeg dere paster det her, takk

Lenke til kommentar

ARF. nå fikk jeg ny bluescreen msg igjen:

Denne gangen var jeg i "Safe Mode With Networking"

Jeg skulle kjøre diskopprydning da dette skjedde.

 

Melding:

 

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart you computer. If this screen appears again, follow these steps:

 

Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration, And check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

 

Technical information:

 

*** Stop 0x00000024 (0x001902FA, 0xF8965020, 0xF8964D20, 0xF83F2B32)

 

*** Ntfs.sys - Addres F83F2B32 base at F83CA000, DateStamp 3d6de5c1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...