Gå til innhold

Trådløs fjernutløser /m rekkevidde 100m+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pocketwizards fungerer opp til 500m. Da kan du enten fjernstyre via et annet kamera, eller via fjernkontrollen. Du kan også samtidig fjernstyre flere blitzer, men det krever jo en del trancievere.

 

Pocketwizards er enkelt å sette opp og fungerer alltid. Anbefales!

 

 

Takk for raskt svar. Hadde satt pris på en link og event. forhandlere.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg er på jakt etter et trådløst fjernutløser system for speilrefleks (merke spiller ingen rolle), med en rekkevidde på 100 meter eller mer.

 

Noen som vet av noe som funker?

 

Sjekk http://www.dealextreme.com/ dersom du er på jakt etter noe *billig*. De har mange forskjellige typer der og noen hevder å ha rekkevidde på 100m. Kvaliteten er vel ikke den aller beste (typisk "Made in China") men så koster det jo bare noen få doller og porto er gratis. Jeg har kjøpt en trådløs fjernutløser derfra selv og den fungerer ypperlig men har ikke testet rekkevidden - har kun brukt den på avstander rundt 10m.

Lenke til kommentar
Hvis det blir for dyrt (PW _er_ dyrt, og du må ha minst to stykker), så kan du se på Phottix Wireless Remote for forskjellige kamera (link). De funker fjell, (hadde ikke noe problem på ~75-80m med min), men jeg kan ikke garantere for opp mot 100m, selv om de selv påstår at den skal funke til 320f (97.5m).

 

Disse så jo virkelig interessante ut, noen som har prøvd de og kan anbefale de til en D300?

Lenke til kommentar
Hvis det blir for dyrt (PW _er_ dyrt, og du må ha minst to stykker), så kan du se på Phottix Wireless Remote for forskjellige kamera (link). De funker fjell, (hadde ikke noe problem på ~75-80m med min), men jeg kan ikke garantere for opp mot 100m, selv om de selv påstår at den skal funke til 320f (97.5m).

 

Disse så jo virkelig interessante ut, noen som har prøvd de og kan anbefale de til en D300?

 

Fikk tak i to stykker Phottix Cleon til d300, kunne gjerne det når de var så billige...:-). Funker bra, men har ikke prøvd det på noen særlig avstand ennå. Fjernkontrollen er iallfall ganske liten - antennen er ca 7-8 cm? - og det finnes sikkert måter å forlenge avstanden den virker på. Kjøpte hos Hong Kong Supplies og det kom bare en uke etter at jeg sendte inn bestilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...