Mozart-TX Skrevet 14. oktober 2008 Skrevet 14. oktober 2008 Noen som kan hjelpe! Har en gammel IBM som har tatt kvelden, tok derfor ut HDD 15Gb for å hente ut nødvendige data info. Kobler den til PC som en usb Enhet"spesialkabler", maskinen påstar at alt er ok med enheten. Ser ut til å stemme da den viser drivere, men er ikke kar om å finne den på maskinen!Har også sjekket under datamaskinbehandling! Har mistanke om at den synger på siste verset, men trodde jeg skulle fått lest den i det minste. PS: Det KLIKKER noen ganger før det blir stille og den bare surrer som normalt. Har hatt noe lignende tidligere, da måtte jeg installere XP på nytt. Er Det eventuelt noen deler å bytte, leser nål? HJELP meg a please har skrevet en del dokumenter osv av vesentlig betydning, jævelig kjipt for å si det sånn
SLiks Skrevet 15. oktober 2008 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Grunnen kan være at det ligger et operativsystem på den som gjør at windows xp ikke vil se disken i windows. Prøv å lån deg en pc med vista på å se om den finner den i vista.. det er det enkleste. Jeg tror du også kan bruke CMD til å finne disken og filene på den, men da må du gjøre alt komandostyrt. alstå du må skrive F.eks: c:"copy film2" d:/filmer Bruker du cmd og du klarer finne disken, kan du sjekke hva som er på den med å skrive c:"dir" d:dir osv. c:"help" for info. (ikke skriv disse " ") hehe. Btw. Regner med dette er IDE disker, så du må også sjekke at om den står som f.eks nr.2 på kabelen at jumper står på slave eller cable select. Endret 15. oktober 2008 av knutern88
Mozart-TX Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Har så SMART universaltilkopling med eget adapter for strømmen:-) Ps: Den synes på lista under HDD som USB Device,og ja det er XP innstalert. Den KLIKKER til å begynne med(hvorfor?),og det vises at den ikke kan leses! Takk for rask respons! PS: JUMPER? Skal den i så fall stå på slave eller sel? Endret 15. oktober 2008 av Mozart-TX
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå