Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en liten advarsel:

Er det Asus EAH4850 TOP/HTDI/512M du har bestillt, den med kjøleren på bildet (koster 1500 på Amentio) eller Asus EAH4850 TOP/HTDI/512 (uten M på slutten (til 1236).

Den tror jeg har en standardkjøler. Hvis du allerede har bestillt vil jeg gjerne vite når du får det hvilken vifte som står på skjermkortet du har kjøpt

Lenke til kommentar
en liten advarsel:

Er det Asus EAH4850 TOP/HTDI/512M du har bestillt, den med kjøleren på bildet (koster 1500 på Amentio) eller Asus EAH4850 TOP/HTDI/512 (uten M på slutten (til 1236).

Den tror jeg har en standardkjøler. Hvis du allerede har bestillt vil jeg gjerne vite når du får det hvilken vifte som står på skjermkortet du har kjøpt

 

Heisann! Jeg har fått den nå, og det er riktig skjermkort med den gode vifta, ikke den flatpakkede plastikksaken. Stor og fin. Det er uten kjøleribber på minnebrikkene, men det kan jeg bare kjøpe senere.

 

Men ingen som vet om jeg helt uten videre kan dytte den opp i 700/1100 uten at det gjør noe?

Lenke til kommentar
var det den på amentio til 1236 du kjøpte, og hvordan er støyen?

 

Jepp, akkurat den. Har ikke fått skrudd sammen PC'en enda. men tenker at jeg skal få gjort det i løpet av uka. Så tar litt tid før jeg får testet det. Men PCworld Norge hadde en teste av fire 4850 kort, og der kom denne ut som best i test. Der står det at denne hadde lavt støynivå.

 

Det står derrimot ingenting om det er "M" versionen eller ikke, men det kortet jeg har fått har nøyaktig samme vifta, er klokket til de samme frekvensene men har et litt annet oppsett av minnemodulene på selve kortet, og flyttet strømkoblingen til vifta. Det er det eneste.

 

Det er ingen ytelsesmessig eller viftemessig forskjell på kortene, bare litt i plassering av duppeditter (Nyere version kanskje?).

 

Ingen klokkere der ute?

Lenke til kommentar
Du klokker til det stopper! Det er mao ikke noe svar på spørsmålet ditt.

 

Om du bare klokker med driveren burde ikke varme være noe problem.

 

Om du vil ha ca resultater kan du f.eks sjekke tester av 4850 kort, tviler på at dette vil klokke så fryktelig mye lengre.

 

Konge. Er det Rivatuner som er veien å gå, og 3dMark-tester etter hver reboot?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...