Gå til innhold

tok noen bilder med c905...

Ingevel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor i himmelens navn har du fått tak i telefonen?

Jeg har en samsung innov8(8mp) der jeg har sett bilder oppimot hverandre

Sonyen var best på noe og samsungen på noe(dødt løp)

Men xenon blitzen savner jeg.....

Endret av Andynator
Skrevet (endret)

ja uke 43 fikk jeg og som svar fra sony, men tror det kan bli senere og

Uansett er jeg strålende fornøyd med innov8`en selv om menyen er på engelsk....kommer nok til å svippe innom c905 også tenker jeg :-)

Endret av Andynator
Skrevet
ja uke 43 fikk jeg og som svar fra sony, men tror det kan bli senere og

Uansett er jeg strålende fornøyd med innov8`en selv om menyen er på engelsk....kommer nok til å svippe innom c905 også tenker jeg :-)

eneste som var litt dumt med den var at tastelåsen kommer ikkje på vist du er i en meny...

ikkje legger den på heller når du lukker igjen "luka"

Skrevet

eneste som var litt dumt med den var at tastelåsen kommer ikkje på vist du er i en meny...

ikkje legger den på heller når du lukker igjen "luka"

Hos meg går tastelåsen på når du lukker igjen luka, når det gjelder å besvare/legge på samtaler så er dette normalt en innstillings sak....

Skrevet (endret)

HAHAHAHAHA! Nok engang leverer SE en kameratelefon som i beste fall tar gjennomsnittlige bilder. Var intet revolusjonerende med disse bildene, min n82 gjør en langt bedre jobb enn dette makkverket av en "kamera""telefon". Men, c905 har jo tross alt 8 megapiksler..

Endret av Bjarnemann
Skrevet
HAHAHAHAHA! Nok engang leverer SE en kameratelefon som i beste fall tar gjennomsnittlige bilder. Var intet revolusjonerende med disse bildene, min n82 gjør en langt bedre jobb enn dette makkverket av en "kamera""telefon". Men, c905 har jo tross alt 8 megapiksler..

hehehehehhe....n82......stort mer kjedelig og traust går det vel ikke ann å få det.

Du får ønske deg noe mindre kjedelig til jul lillegutt

Skrevet (endret)

Nei, hva skal man med en mobil som tar markedets beste bilder og videoer? At den bytter ut mp3 spilleren, har stor skjerm og wi fi er vel heller ingen ulempe?

Glemte jeg gps, og støtte for store minnekort?

Joda, en mobil med lang spesifikasjonsliste kan godt være kjedelig den, men det er uansett en høyst subjektiv bedømmelse...

Og lillegutt.. kunne du være snill å fortelle meg hva DU finner kjedelig med n82?

Endret av Bjarnemann
Skrevet
Nei, hva skal man med en mobil som tar markedets beste bilder og videoer? At den bytter ut mp3 spilleren, har stor skjerm og wi fi er vel heller ingen ulempe?

Glemte jeg gps, og støtte for store minnekort?

Joda, en mobil med lang spesifikasjonsliste kan godt være kjedelig den, men det er uansett en høyst subjektiv bedømmelse...

Og lillegutt.. kunne du være snill å fortelle meg hva DU finner kjedelig med n82?

La oss ta utseende......vel der gikk grensen for min del

Markedets beste det ene og det andre skal jeg la deg få ha i troen om det skulle hjelpe deg i hverdagen

Der gikk også grensen for hvor mye tid jeg gidder å bruke på deg

Ciao

Skrevet

Man kjøper ikke en kameramobil fordi den ser fresh ut, man kjøper en kameramobil fordi den tar gode bilder.. Skal man først ha en designmobil finner en langt finere mobiler enn c905

Skrevet (endret)

Her er linker til noen tester av C905:

Alatest (NO): http://alatest.no/anmeldelser/mobiltelefoner/c3-8/ Søk på telefonmodell ( f.eks Sony Ericsson C905) og les ekspert- eller brukeromtaler.

Mobil (SE): http://www.mobil.se/artikel/webbtv_sony_er...204559-096.html (Video-omtale)

Mobilsiden (DK): http://www.mobilsiden.dk/?aId=6908

Xonio (DE) http://www.xonio.com/artikel/Sony-Ericsson...t_32398398.html

Har lyst på denne, som er en het kandidat, sammen med Nokia N79. Nokia 5800 også, men gidder ikke vente til over nyttår.

C905 har Sony Ericssons operativsystem, og det betyr at den ikke har visning av kalenderhendelser i stand-by. Den har for dårlig kalendervarsling, som hos SE (ikke smart-telefoner) betyr ett varsel, en gang og ikke mulighet for å endre varslingstone. Spesielt viktige varslinger, kan legges inn som alarm, men det er jo litt tungvint. Man kan heldigvis legge inn notat i stand-by, f.eks en huskeliste, som man kan oppdatere etter behov.

Dessuten er det kun en kontakt for lading, data og lyd. Men her er SE i godt selskap. Hvem andre enn Nokia har separate kontakter for lading, data og lyd?

Men det er masse positivt med C905. Den har et flott kamera (som er beskyttet av et deksel), og endelig har SE lagt inn wi-fi. Er skeptisk til Wayfinder GPS-program, dersom det stemmer at man ikke kan lagre kart på minnekortet. Dersom man må laste ned kartene rett til telefonen, blir det dyrt å være på veien! På den annen side er Wayfinder sannsynligvis den eneste av de store GPS-programvareutviklerne som har giddet å lage navigasjonsprogram til java-telefoner.

Skjermen er på 2,4 tommer, noe som ikke er vanlig på SE-telefoner. De fleste har 2 tommer, som er for lite. Dessuten mener jeg å ha lest i en omtale at den har et displayglass som er mer motstandsdyktig mot riper. Hurra! Lets Go Digital skriver: "View high-quality pictures on the phones impressive 2.4” scratch-resistant mineral glass display".

Telefonen har et magemål på 18-19 mm, men det skal jeg kunne leve med. Det er nok prisen å betale for et skikkelig kamera, med beskyttelsesdeksel. Kameraet er jo på 8 megapixel, men til vanlig holder det sikkert med å ta bilder i lavere oppløsning. 8 mp betyr store billedfiler, og sannsynligvis forsinkelser på grunn av lagringstid.

Det er vel ikke lenge til C905 er i butikkene, og jeg skal i alle fall sjekke den ut.

Endret av CellularDude
Skrevet

Aight, trekker tilbake noe av kritikken. Mobilen HAR et bra kamera, kom bare ikke så godt frem på bildene i denne tråden.

Mobilen ser bra ut, og endelig har SE lagd en skjerm med litt størrelse på.

Mobilen har også wi fi, og dette er bra.

Men at den er utstyrt med en oppløsning på 8 mpx blir bare for dumt, absolutt ingen mobiler klarer å utnytte den oppløsningen, noe som kommer godt frem på bildene.

Mobilen burde også vært en smartmobil. Nå som alle har mobil er det mange som setter pris på å kunne sette sitt preg på mobilen sin, eller legge til nye funksjoner gjennom programmer.

Uansett ser dette ut til å bli en bra mobil, og selv om jeg ikke skal ha den blir det spennende å se hva den har å by på.

Skrevet (endret)

jepp, strålende fornøyd.....eneste minus er at jeg sitter på den engelske versjonen og må lære telefonen alle ordene i t9

engelsk meny er ikke brydderi

Uten at jeg er helt sikker så virker det ut til at telefonen også har ripesikkert glass,det virker slik ut iallefall

Endret av Andynator

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...