Gå til innhold

counter strike source, endre start-bakgrunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei... jeg vil så gjerne skifte bakgruns bilde og lyd på css, men har ikke peiling på hvordan man gjør det. jeg har sett andre som har det, og jeg vil veldig gjerne har det selv

så.. hvordan gjør jeg det?? noen som vet det, og som kan tenke seg å hjelpe?? :)

Endret av meg9907
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Husker bare det jeg gjorde i gamledager, du får google litt i etterkant ettersom jeg er slapp.

Du trenger Photoshop + vtf plugin(googleit)

Mekk et bilde, eksporter det som en vtf fil, med navnet "background01.vtf".

Etterpå legger du vtf filen i materials\console mappa som ligger der du har cs. Er ikke "console" mappa der lager du en mappe som heter det. altså: "C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\xxx\counter-strike source\cstrike\materials\console"

Alternativt kan du finne en her(fpsbanana.com) og spare deg masse bry.

håper det var til hjelp

Endret av l0Ff
Skrevet

takk skal du ha.. skal prøve det nå :)

virket veldig låvende!!

men vet du om man kan legge inn en sang i bakgrunnen og??

igjen - takk

Skrevet (endret)

Fant ut av en måte å få det til, ja :)

Regner med det er av samme type som når du starter f.eks DOD:S og slikt du er ute etter. Sang/lyd whatever starter og går...

1: Først, finn lyden du skal ha til å spille av. Kan være .mp3 eller .wav begge funka når jeg prøvde.

2: Så, legger du lydfila i: "C:\Program Files\Steam\steamapps\"bruker"\counter-strike source\cstrike\sound" (ekstra: Kan være greit å kopiere filnavnet, eller gi den et enkelt navn)

3: Så, går du til: "C:\Program Files\Steam\steamapps\"bruker"\counter-strike source\cstrike\cfg"

4: Åpne "Autoexec.cfg" i notepad/wordpad. (Er det ikke noe "Autoexec.cfg" lager du en. Enten ved å høyreklikke > nytt tekstdokument > så bytte fra ".txt" til ".cfg" i filnavnet. Eller lage en kopi av "config.cfg" som burde ligge i mappa allerede, åpne i notepad, slette alt av inhold lagre, og kalle den for "Autoexec.cfg" pass på så du ikke sletter config fila di :p)

5: Nåh, har du et blank ark oppe i notepad/wordpad.

6: Skriv: play lydfilnavnet.wav eller play lydfilnavnet.mp3 (viktig å huske endelsen(.mp3) om det ikke er wav.)

7: Skriv på en ny linje: Echo l0Ff er pr0; Echo l0Ff er pr0; Echo l0Ff er pr0;

8: lagre

9: Spill og fragg!

alternativ nr.10: Din autoexec vill ikke execute under oppstart... åpne "valve.rc" i notepad skriv "exec autoexec.cfg" uten ""

Kunne forklart det med mindre ord, men nå burde en den vanlige nooben i gata klare det. :)

La til Ac/dc sin nye sang War Machine selv ^^ ble imba!

Endret av l0Ff
Skrevet

tusen takk :D

nå har jeg endelig løst problemene..og kan nå spille med "my mind in peace" :)

ville bare si til andre som leser dette:

det funka helt greit for meg, både med bilde og lyd.

begge guydene til l0Ff funka genialt bra!! desverre gikk ikke guyden til phoNte for meg..

tusen hjertelig takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...