Gå til innhold

Dlink smart switch, vil denne duge som core ?


Anbefalte innlegg

Heisann. Vurderer innkjøp av core switch til et dataparty av størrelsen 150-300 personer. Nettverket vil bli segmentert. Det jeg lurer på er om denne : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=316904 vil fungere holdbart som core switch. Den har alle egenskaper jeg leter etter, portbasert vlan, trunking, port mirror, Gigabit (duh!) og i tillegg er den en smart switch. Det som gjør meg skeptisk, er prisen. "Too good to be true" er det noe som heter.

Endret av robgar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt vanlig pris for en billig managementswitch det. Det som er spørsmålet er om den faktisk greier å prosesere gigabit på alle porter (noe slike switcher skjeldent greier).

 

Du snakker også om å segmentere nettet, noe jeg tviler på at den greier (lag3-funksjonalitet bruker somregel å dukke opp før på 15 000,- og oppover), men jeg vil ikke anse det som nødvendig før du passerer 500-700 deltagere.

Lenke til kommentar

Huffda, lite årvåkent av meg. Selvsagt har den ikke L3 til den prisen. Da blir det altså ikke aktuelt med segmentering til den prisklassen jeg i utgangspunktet så for meg. (Litt optimistisk)

Er det noen som har noen anbefalinger til under 4 tusen på en coreswitch som takler all skitten kastet mot den og holder seg stabil ?

 

Var litt interesert i å finne en rimelig svitsj med delvis L3 egenskaper. Kom fram til denne til 5000; Netgear Prosafe GS724TR.

Er denne noe stabilt og noe til å stole på ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=36954...led#ProductTabs

 

Det står listet på utvidet info : Statisk ruting. Blir litt suspekt når dette ikke er en av "draw-featurs", eller hovedegenskapene til svitsjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...