Benbjo Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 Heisann. Har et lite problem jeg ikke skjønner stort av. Det er bare en liten kodesnutt så bør vel være lett å se feilen for det trente øye. Det som trengs å vite er følgende: Det som trengs å vite er følgende: struct IFISMS { int message_ID; char creation_time[18]; char modification_time[18]; int phone_number; int size; unsigned char flag; int datablocks[3]; }; void getTime2(char *s){ struct tm* currentTime; time_t t = time(NULL); currentTime = localtime(&t); strftime(s, 18, "%d/%m-%y, %H:%M", currentTime); } void getTime(char *s){ struct tm* currentTime; time_t t = time(NULL); currentTime = localtime(&t); strftime(s, 8, "%H:%M:%S", currentTime); } Jeg får feilen når jeg gjør følgende: char s[18]; getTime2(s); ma->metadata[structNumber].creation_time = s; ma->metadata[structNumber].modification_time = s; Takker og bukker for all mulig hjelp!
sygard Skrevet 13. oktober 2008 Skrevet 13. oktober 2008 int main(void){ char s[18]; getTime2(s); char temp[18]; //temp = s; <-- denne feiler, på samme måte som din sikkert feiler. // test.c:43: error: incompatible types in assignment // du kan bruke denne funksjonen: // snprintf(char *str, size_t size, const char *format, ...); snprintf(temp, 18, "%s", s); // eller denne: // char *strncpy(char *dest, const char *src, size_t n); strncpy(temp, s, 18); fprintf(stderr, "%s\n", temp); // skriver ut temp. //ma->metadata[structNumber].creation_time = s; //ma->metadata[structNumber].modification_time = s; return 0; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå